Gå til innhold

Hvor ofte har dere barna på overnatting hos besteforeldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 19 mnd og har hatt barnevakt en gang. Mannen og jeg kan ikke finne på noe ilag for vi har ingen å spørre. foreldrene mine bor 10 minutt unna, men de er temmelig uinteressert for å si det slik. Sist vi spurte dem var i desember og da sa de at det var våres barn, vårt ansvar! Så har ikke spurt dem siden! Har ei på 4 også og de har aldri tatt initiativ til noe :( Er ganske lei meg for dette :( Så skuffet. Eneste som kommer noe godt ut av det er at jeg vet hvordan besteforeldre jeg selv IKKE skal bli...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt barnevakt (besteforeldre) over natta 2 ganger på 3,5 år, og første gang var når eldste var 3 år og 1 mnd

Skrevet

2 ganger over natta til nå,er 10 mnd!

Skrevet

Hun på 4 år er der annenhver helg men minsten på 19 mnd er sjeldent på overnatting.

Skrevet

Stadig vekk! Har ei jente på 2,5 år, og hun har vært på overnatting hos besteforeldrene flere ganger. Første gangen da hun var fire måneder.

Hun er oftest hos mine svigerforeldre, for hos oss er det min mor som ikke er så interessert.. Ikke noe å gjøre ved det, for jeg ønsker ikke å levere jenta til noen som ikke er spesielt interessert i henne, eller der hun ikke har det moro.

Hun elsker å være hos sin farmor og farfar, og de behandler henne som en prinsesse.

Synd for dere som ikke har barnevakter, for det er veldig betryggende å levere barna til noen du vet er like glad i dem som du er selv.

Men angående min lite engasjerte mor har jeg gitt opp. Hun er bare sånn..

Skrevet

Fra hun var 4 uker har hun vært hos sin farmor gjennomsnittlig ett par netter i mnd.

Skrevet

minpå 16 mnd er hos bestemora si sånn ca 1 natt i mnd.

synes det er mye, men jeg og pappan er så unge og har kun venner uten barn, så jeg trur det bare er bra at det er sånn

Skrevet

Vi er heldige og har besteforeldre på begge sider som gjerne passer/låner ungene. Mnsta er enda for liten ( 3 mnd) men de to andre på 9år og snart 2 år kan være hos besteforeldrene i helger og har også vært med på ferier.. Jenutungen på snart 2 år har vært borte med besteforeldre tilsammen 2 uker i sommer ( 1 uke med svigers og 1 uke med mine foreldre)...har gått kjempe greit siden hun er så vant til å sove hos dem og er der så mye.. Svigers har henne ca 1 helg hver mand ellers også..og kommer til å ha minsta i helger også når hun blir større..:)

Skrevet

han har aldri sovet borte, men foreldrene mine har sovet hos meg 2 ganger, mens jeg var ute.

han er nå 8 måneder.

(jeg er alene med han så det er de 2 frikveldene jeg har hatt)

når han blir støre kommer han til og sove hos pappaen sin regelmessig, men han er enda forliten.

Skrevet

Svigermor tilbyr seg hver gang vi skal noe. Og sier ja når vi spørr. Hun har vel hatt han på overnatting 4 ganger. Han er 14 mnd.

Skrevet

Ikke voldsomt ofte, i og med at den bestemoren som bor i England er den vi har kortest reisetid til. Men alle besteforeldrene og stebesteforeldrene nærmest okkuperer gutta når vi er der eller de her, så kan ikke klage på innsatsen.

Barnløse venner med for mye fritid er forøvrig gull verdt.

Skrevet

normalt 1-2 helger i mnd, enten for at vi skal noe, eller for at mormor eller ungene vil dit selv. Mamma hadde heller ikke foreldre som passet oss, så d bestemte hun seg for tidlig at hun skulle gjøre når vi fikk barn=0)

Skrevet

Aldri. Jeg tror faktisk aldri at de har overnattet der uten at vi har vært der også.

Men venner er gull verdt. De eldste overnatter hos venner rett som det er, og har venner på overnatting hos oss.

Skrevet

Han er 6 mnd og har lugget 3 ganger hos mamma,vi bor 5 min unna henne...

Broren min har sittet barne vakt 2 ganger (15 år) og søstra mi 1 gang (19år),da har vi vært og spist eller noe slikt,bare 5-min unna hjemme og han har vært lagt.....kjempegreit og ha dem rundt seg .

Skrevet

Han er 2,5 år og har sovet hos farmor og farfar minst 10 ganger, men det er alltid vi som må spørre om de vil tar aldri initiativ selv. Min mor var ikke i stand til å ta vare på meg når jeg var liten, jeg har stort sett klart meg selv fra jeg gikk på barneskolen (stått opp selv, leget mat selv, handlet for henne, osv) så det er uaktuelt å la han overnatte der, og noe far har jeg aldri hatt kontakt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...