Gå til innhold

Herlighet for en grusom film

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter og ser blood diamon, men den er jo så grotesk. Tror heller jeg skal vaske litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt for realistisk, kan jeg tenke meg. Har ikke villet se den nå mens jeg er gravid.

Skrevet

ja det var litt mektig kost for meg

Skrevet

Hva handler den om da?

Skrevet

om bloddiamantene, barnesoldater og krig og død. Ikke akkurat en kombinajson jeg liker å se på film.

Skrevet

Jeg har ikke orket å se den, ettersom jeg vet hva den handler om. Vet at det kommer til å ødelegge meg. Men det er veldig viktig å ikke ignorere temaet bare fordi man ikke orker å få det inn med levende bilder. Barnesoldater er en grusom realitet. Røde Kors sørger for trygge steder å være om natten for barn som er i faresonen for å bli kidnappet og gjort til barnesoldater i bl a Uganda. Alle som ikke orker å se den filmen bør støtte det prosjektet med noen hundrelapper.

Skrevet

Den ender godt - så se på du! :-)

Skrevet

ja hvis den ender godt tror jeg kanskje jeg heller låner den i bokform om det finnes.

Skrevet

Det grusomme er vel ikke selve filmen, men at dette faktisk skjer? Og i virkeligheten ender det ikke godt.

Skrevet

ja det er det som gjør filmen uholdbar. synes ikke det egner seg til underholdning, om du skjønner.

Skrevet

Nei, ikke som ren underholdning. Men hvis den åpner folks øyne for grusommheter som stadig foregår, så er det jo bra.

Skrevet

åh, den har sambo vært å lånt idag....grøss og gru.......

Skrevet

Tror jeg sparer den filmen til en annen dag, er nok å lese boka Elskede om jeg ikke skal forestille meg disse barnesoldatene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...