Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på tråden her om liggedøgn, hvor flere nevner lite avlastning på barsel. Slik hadde jeg det med min første, helt utslitt etter fødsel, men måtte krangle og grine meg til litt avlastning om natta for å få tatt igjen litt søvn. Jeg skjønner virkelig ikke denne politikken, og hvis de skal legge til rette for amming kan det jo være greitt med en smule avlastning for mor. Håper virkelig jeg kan dra hjem raskt denne gangen slik at jeg kan få litt hjelp av familie de 2-3 første nettene.

Er det jeg som er veldig sær? Skjønner nesten ikke poenget med å være på barsel i det hele tatt hvis man ikke skal få noe hjelp.. (Fødte på Ullevål)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ganske enig. nå har jeg ikke født før men har snakket med folk som har født på store sykehus (f.eks haukeland) og de sier det er svært lite avlastning. man ligger på firemannsrom, noen snorker, babyer gråter, folk er oppe på do... og da våkner man jo hele tiden. men jordmødrene mener at fødsel ikke er en sykdomstilstand og mødrene må være i stand til å ta seg av babyen sin selv. greit nok det, men man har nettopp vært gjennom en veldig tung oppgave , og er naturligvis sliten! så selv skal jeg være på barsel til jeg er sikker på stell og har fått litt gangen på amming, og ikke et sekund lenger...

 

folk jeg har snakket med som har født på mindre sykehus sier det er mye mindre stress og at man får mye mer hjelp...

Skrevet

har litt delte erfaringer eg. men har ikkje lagt på barsel med barn, då eg låg der låg barnet på barneklinikken, men på storken fikk eg kjempe god hjelp og avlastning, så sant dei hadde tid, det er en kombinert føde/barsel avd,så sant dei ikkje var i fødsel hadde dei masse tid, til prat hjelp og alt. På barsellofte (hotell) var det null hjelp å få............tror det kommer mye ann på kor travelt dei har det akkurat når du er der og kanskje mangen har høgere forventninger enn bra er?

 

Eg vet ikkje.

Skrevet

Var veldig frisk og rask, jeg, etter forrige fødsel, men ønsket meg bare noen timer sammenhengende søvn uten å bli vekt av andre på rommet, grynting fra egen baby (ble veeeeldig var for den minste lyd), barnepleiere vekket meg for å gi ammeinstruksjon når det passet dem(!), og ta tempen etc. Synes dere det er for høye forventninger? Lurer veldig på om jeg skal tørre å stå litt mer på krava denne gangen, eller om det bare er teit?

Skrevet

stå på du. Ingen ting anna som hjelper. Eg fikk fred både her og der men som sagt på barsel har eg bare lagt åleine uten barn.........og ammeinstruks ol kom på dagtid, når eg bad om det............................

 

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

De var kjempekoselige med meg i Skien! Barsel var stappa da jeg var der, men de fikk ordna det slik at et vanlig tomannsrom blei til et familierom for meg og barnefar, så han fikk også overnatte der. Jeg hadde vært plaga med mareritt og søvnproblemer i over 2 år før jeg fødte snulla, og dette tok de kjempehensyn til!:-)

 

Var kun 1 av alle de jeg møtte på (var der ei uke, så blei en del folk) som ikke brydde seg (faen for en bitch hun var, menmen), og 1 som ikke skjønte at det nytta ikke å roe ned snulla med pupp når jeg ikke hadde melk (tok 4-5 dager før jeg fikk melk). Var vel våken i over et døgn (+lite søvn døgnet før), og da barnepleieren på morgenskiftet så at jeg ikke hadde fått sovet nok, så tok hun snulla på avlastningsrommet og ga henne mme, og så fikk alle streng beskjed om å ikke komme innpå rommet mitt for jeg skulle sove!

 

Så de var kjempesnille i Skien...håper de er like snille på Riksen, men nå sliter jeg heldigvis ikke med mareritt lenger!:-)

Skrevet

nå er jeg enda mer glad for at jeg har bestemt meg for å bo på hotellet om alt går bra. da er jo sambo der hele tiden med meg. da kan han hjelpe litt om natten, samtidig som jeg slipper å ha andre på rommet som vekker meg. sover utrolig lett til vanlig. er nok at noen ser på meg så våkner jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...