Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Jeg har bekkenløsning. Vondt i halebeinet og på sidene av bekkenet, i lysken og skambeinet. Men jeg verker også under i skrittet. Dette er egentlig det verste!! Det er vondt rundt og i de ytre kjønnesleppene. Smertene er så intense at jeg ikke klarer å stå, og når jeg f.eks sitter på do så kan det være så vondt at jeg ikke klarer å trykke -knapt nok tisse... Er disse smertene også pga bekkenløsninga?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Jeg har også veldig vondt i skrittet, men såvidt jeg vet, har jeg ikke bekkenløsning. Er 18 uker på vei, men har hatt de smertene siden ei utskrapning jeg hadde i februar.. Aner ikke hva det er.. :/
Tuppamor Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Du kan ha en blanding av bekkenløsning og urinveisinfeksjon. Jeg har hatt mye av de samme smertene og fikk påvist urinveisinfeksjon. Men jeg blødde også... Hvis du begynner å blø litt i tillegg kan du være så uheldig å ha nyrebekkenbetennelse. Har villet snakket med lege om dette snarest om jeg var deg. Jeg skal snakke mere med min lege om dette. Jeg hadde besøk av en sykepleier i familien for noen dager siden og hun ble begymmret da hun hørte at jeg hadde blødd i tillegg til urinveisinfeksjon. Da kan det være nyrebekkenbetennelse. Men jeg fikk bare en behandling av urinveisinfeksjon. For å være på den sikkre siden så be dem om å sette urinprøven din til dyrkning. Det er vist vanskelig å finne urinveisinfeksjon bare ved vanlig test. Du må ikke gå for lenge med dette hivs du har det. Det har nok jeg.... Pass alltid på at de dyrker den opp når det er vondt å tisse! Klæm fra tuppamor
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Det trenger ikke være UVI, jeg har ogås vondt i skrittet, og er veldig plaget med BL, vet ikke om det har noen sammenheng. Men tipper det er vondt fordi det holder på og gjøre seg klart til at noe forholdsvis stort skal ut der..
kokosyklus Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Har man UVI er det som reler smerter idet man tisser. Brennende sviende smerter. Ikke konstante smerter som blir beskrevet. Nyrebekkenbetennelse har man som regel smerter i ryggen, der nyrene sitter. Som regel da. Kan jo være musklene som er i kramper? infeksjon? greit å sjekke med legen iallefall!
qwe maltese Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 hei! Fikk virkelig lyst til å svare deg, fordi det er så sjelden slike typer smerter blir nevnt, og jeg lurer på om det bare er meg som har det. Det snakkes så mye om bekkenløsning og smerter i symfysen og i i.s.-leddene bak, det hadde jeg også med nr 1. Men da hadde jeg også skrekkelig vondt i lysken, fikk aldri noen god forklaring på det, tror ikke det er bekkenløsningsrelatert, men at det dreier seg om noen sener/bånd fra livmoren som går forbi der. Er det noen fagfolk som vet hva det skyldes, og hva man kan gjøre? Særlig etter å ha sittet lenge så stivner lysken fullstendig til og det er veldig vondt å reise seg etterpå. Så til smertene "under i skrittet". Dette hadde jeg ikke i første graviditet, men derimot etter fødselen. Det viste seg at en liten bit med arrvev i skjeden (etter sying) var årsaken. Det var vondt å stå og vondt å gå, og det var vanskelig å lokalisere smerten, det gjorde vondt i hele området "nedentil". Etter et meget kjapt inngrep hos gynekolog, faktisk uten bedøvelse, forsvant disse plagene helt. Nå i 4. måned av andre svangerskap har jeg vondt under i skrittet, ikke så ille som du beskriver, men av og til ganske plagsomt. Selv tror jeg det er fordi bekkenbunnsmuskulaturen er slappere, for jeg kjenner ikke (ennå) noen typiske bekkenløsningsplager. Jeg har også av og til vondt i rumpeballene, kanskje jeg ubevisst strammer de musklene slik at de blir helt anspente. Kanskje knipeøvelser kan hjelpe? Synes du ihvertfall bør ta kontakt med fastlegen snarest og få henvisning til gynekolog og fysioterapeut.
Lars'a Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Hei! Mange gode teorier, og her kommer det en til ) I hele går hadde jeg stikkende/verkende smerter i underlivet. Først begynte det lenger opp på venstre side, forplantet seg til lysken og så kjente det ut som det var i skjeden. Ble selvsagt kjempeengstelig, det er jo liksom jobben til oss som er gravide....Men etter å ha lest ganske mye om det på barnimagen fant jeg ut at dette var et veldig vanlig fenomen, og at de fleste hadde fått beskjed om at det var ligamentene som holder livmoren på plass som strekker seg. Det vokser der nede, og det er jo veldig positivt ) Så nå bekymrer jeg meg for at smertene er borte.... blir vist aldrig fornøyd jeg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå