Gå til innhold

Føler meg som verdens verste mor =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg skal innrømme det, jeg er ikke helt klart å slutte. har kuttet ned fra 25-30 røyk om dagen til 2 stk... er jeg virkelig eneste gravide som røyker? uff, har så sinnsvakt dårlig samvittighet...

ps, vær så snill ikke fortell meg hvor fælt det er og hvor provosert dere blir av det - jeg vet det inderlig godt selv.Måtte egentlig bare få det ut...

Virkelig ingen andre som røyker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flink - men kan bli flinkere med andre ord :)

sikker på at du klarer å la vær om du bare vil det nok!!

men jeg må innrømme at jeg har røyksug fra tid til annen, det blir sjeldnere og sjeldnere - av og til kan det sikkert gå en uke. sluttet rett før jeg ble gravid..

stå på sauen

Skrevet

På røykedebatten er det sikkert mange:)

Skrevet

takk for svar =) føler meg egentlig flink som har kuttet så mye ned men allikevel dårlig samvittighet for de siste 2 om dagen... det er bare så innihelvetes vanskelig at jeg gir etter, og så står jeg der med den samvittigheten etterpå... det skal sies at når jeg har passet andres barn under graviditeten har jeg totalt latt vær å røyke - har ikke hatt lyst på røyk i det hele tatt, fordi jeg ikke vil utsette de stakkars små for den forferdelige lukten. så har god tro om på at jeg kutter totalt når jeg ser Anniken, om ikke før.. Det SKAL jeg uansett. babyen min skal ikke få leve med røyklukt rundt seg...

Skrevet

Røyker ikke selv nå, men jeg gjorde det før jeg visste at jeg var gravid.

Håper jeg klarer å holde meg unna røyken etter at jeg har født.

Lykke til med røykeslutten.

Skrevet

Du er ikke alene nei.

Røyker litt jeg også, føler meg som ett skikkelig monster.

Og føler jeg også er den eneste i hele verden som ikke har klart å slutte.

Alle rundt meg slutter, mannen min, søstera mi, mor mi. Men nei! ikke jeg :(

Skrevet

Synes alle som kutter ned så mye som dette er kjempeflinke, jeg! Stå på!

Skrevet

sauen du har post

Skrevet

tusen takk for svar jenter =) bobobaby, du har svar =)

Skrevet

men snuppa da.. hvis du klarer å la vær med barn tilstede pga lukta så kan du jo prøve å tenke på hun inni deg som faktisk "puster" det inn med navlestrengen sin.. kanskje det blir lettere da?

uansett bra å kutte ned så mye syns jeg... stå på!!

Skrevet

Kjempeflott for helsa di at du har kutta ut så mange røyk om dagen, og kjempeflott for helsa til barna rundt deg og inni deg om du klarer å kutte de 2 siste.

Lykke til! :)

Skrevet

Du er kjempeflink som har kuttet ned så mye!!!

Jeg har sluttet denne gangen. Sluttet i uke 6. Men med forrigemann klarte jeg det ikke. Kuttet ned fra ca 15 til 3 om dagen. Følte meg helt jævlig og hadde sinnsykt dårlig samvittighet. Er kjempeglad jeg har sluttet nå, for det var kjempestress med denne røykingen sist..

Vel, guttungen min er helt frisk, og det gikk ikke an å se på morkaken at jeg hadde røykt et eneste trekk. Puh... Likevel får jeg helt panikk hver gang han blir forkjølet eller bare hoster litt. Da kommer det opp i hodet mitt at "jaja, nå kommer ettervirkningene av røykingen min i svangerskapet. Det er veldig slitsomt, men det er vel fortjent.

Uansett, han er snart 3 år og har aldri vært ordentlig syk. Han har kun vært forkjølet noen ganger, og det har helst vært etter at han begynte i barnehagen.

Må bare avslutte med å si at merkelig nok, - etter at han var født sluttet jeg å røyke. Tenkte ikke på røyk i det hele tatt før 3 dager etter fødsel, og da kunne det ikke falt meg inn å røyke. Ville ikke ha den dritten i nærheten av babyen min. Du kan tro jeg sleit med samvittigheten da...

Huff.... unner ingen det. (dum som en stut som jeg er, begynte jeg med festrøyking som åt på seg og ble hverdagsrøyking igjen etter nesten et år.. Herregud.. Men men. Under 10 for dagen ihvertfall)

Ihvertfall, uansett når du slutter er det positivt for barnet. De røykene du ikke tar er gull verdt for babyen.

Lykke til :o)

Klem fra

Skrevet

Tusen takk for svarene... uff, når jeg leste "tenk på at hun puster inn røyken gjennom navlestrengen" vrengte hele magen min seg...

tror ikke jeg klarer å røyke mer nå jeg, for den der tok kaka. takk for at du hjalp meg å komme et stort skritt nærmere røykfri ! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...