Gå til innhold

Tips til mat i barnehagen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini får ingen måltider i barnehagen. Tidligere fikk han med skiver til et måltid og middagsglass til det andre.

 

 

Nå vil han ikke ha middagsglass.

 

 

Hva sender dere med barna hvis dem spiser middag sammen med dere etter barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her spiser gutten vår lunch og mellommåltid i barnehagen. Til lunch sender vi med brødskive, banan og yoghurt eller en annen frukt. Mellommåltid sender vi med det samme, eller kun frukt og rosiner. Ikke så matglad denne karen - så matpakkene bærer preg av noe vi vet han spiser. Drikker melk eller vann til maten.

Av pålegg som vi bruker går det mest i ost, leverpostei eller makrell i tomat.

Jobber selv i barnehage...styr unna søte pålegg eller søte ting i matpakkene. De blir ganske så hyper av dette og tror det blir ekstra forsterket i barnehage hvor lydnivå og tempo er med på å gire dem opp ytterligere. Gjelder faktisk like mye de minste. Ser at mange av de små har med alt fra kakerester til søte pålegg...det betyr mye uro og ikke minst vanskelig med sovetiden i barnehagen.

 

Lykke til!!

Skrevet

Sender gjerne med brødmat, yogurt, frukt, fruktpure, pølsebiter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...