Gå til innhold

Hva er vhite trash (?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det et rasistisk utsagn? Forklar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

White trash er sånne som naboene mine. Jammen glad jeg skal flytte langt vekk fra dem! Det verste er at på visningen jeg hadde så skremte naboen kjøperene vekk, og det skjønner jeg. Veldig dumt de ikke viste seg da vi kjøpte her.

Skrevet

Jammen. Jeg vet ikke hvordan naboen din er. Forklar.

Skrevet

Er vel fra Amerika, der de svarte ofte blir sett på som trash. Så er det lagt en betegnelse for hvite, white trash. Er sånne slaskete, med utvaska klær, bor i trailere, har ørten lausunger med like mange forskjellige, bleika hår med svarte røtter osv osv.

Skrevet

Jeg trodde white trash var rike hvite mennesker som er ekstremt materialistiske og ikke bryr seg om solidaritet med fattige rundt omkring i verden. At de kjøper møbler av mahogny og går med klær sydd av barnehender uten et snev av dårlig samvittighet? Den typen?

Skrevet

"white trash" er som alle nick er opptatt beskriver det.

Jeg vil nå kalle dem totalt likegyldig til alt-folk...

PS:Alle svarte er ikke kalt "trash". Det er "black trash" som noen ser på som samme som de hvite som bor i slarkete trailere, osv..

Skrevet

Nei, ikke spesielt rasistisk.

Opprinnelig var det nok et begrep for hvite som levde like begredelig som "niggere," men dette er en stund siden. Per i dag går det stort sett på en type kultur i USA; lavressursmennesker som gjerne bor i trailerpark og kaller unga Bob DeWayne og Debbie Jo, synes McDonald's er helsekost og at våpenkontroll er djevelens verk (uten å gjøre noe med det, for de stemmer da slett ikke) osv.

En norsk ekvivalent er fenomenet "Johnny fra Stovner."

Skrevet

Nei, nei " Johnny fra Stovner " er ikke det samme som White trash

Skrevet

Nja, det har vært lagt ulike ting i begrepet. Linn-Jeanette fra Veitvet om du vil. Med grorudpalme og nesten fullført ungdomsskole.

Skrevet

...eller en gjennomsnitts bimmer og dibber, med andre ord¿¿

Skrevet

Kanskje du tenker på Euro-trash?

Hehe - jeg vet ikke helt hva det er, siden det ikke er mye av den slags der jeg bor, men jeg har inntrykk av at det er rike, selvsentrerte europeere på besøk i USA.

White trash er nok det som de andre her har beskrevet. Bortsett fra at de opprinnelig nok levde enda mer begredelig enn de svarte (frigjorte) slavene, slik at de svarte kunne se ned på dem. Jeg tror uttrykket stammer fra dem. Men jeg kan ta feil.

Rickie Lake har masse white trash på sine show, i moderne betydning, etter hva jeg kan forstå. (Ser ikke på Rickie Lake.)

Skrevet

Hehe, tenkte selv å svare den gjennomsnittelige skravler, men tenkte det kanskje var litt stygt... hihi...

Skrevet

Min definisjon av white trash :

F.eks ei dame i 50 åra. Bor alene sammen med sine 5 unger i ett forfallent hus. Kommer inn døra sitter hun ved stuebordet, røyker petterøes i winnertip, kaffe eller cola i glasset og se&hør like bortafor.

Middagen fra dagen før står på bordet enda. Antrekket hennes kan være noe så delikat som en singlett uten form og farge, bh har hun aldri hørt om, svart tights (dama er gjerne overvektig og) og håret satt opp i en liten og pyntelig palme. Håret er egentlig brunt med har bleika det for 1 år siden, så halve håret er brunt, resten orange. Hårstråene har også delt seg litt på toppen grunnet manglende hygiene.

Damen har forøvrig ingen jobb, kaller seg uføretrygdet. Noe hun har vært siden hun var 20. Sannheten er bare at hun har vondt i viljen og ikke gidder løfte rævva. Hver tirsdag er det bingo borti høgget, noe som også er uka`s høydepunkt hvis man ser bort ifra de ukentlige barnebidragene hun får av alle barnefedrene.

=)

Skrevet

White trash=Frekstinger;)

Neida, bare kødder, regner bare med at du er fra Fredrikstad pga nicket

Forsoningsklem fra Sarp

Skrevet

Nope, svarte på HIs innlegg. Med det nicket *må* hun være fra Fredrikstad;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...