ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Er det noen her som har/ har hatt pica (er det ikke det det heter da). Sitter her nå å har kjempe lyst på råe poteter (!!!) Gjør det noe å spise det forresten? Må jo vaske de da selvfølgelig. ÅÅÅ jeg får bare mer og mer lyst på det jeg. Lurer på om jeg skal dra å kjøpe noen poteter. He he.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 har faktisk ikke hatt noen form for pica... har likt litt av alt:=)
LilleTrolle Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 Hadde helt syk trang til appelsiner i første halvdel av svangerskapet, men i andre halvdel gikk det over til sjokolademelk. Ellers har jeg også fått total aversjon mot et par matvarer, nemlig wienerpølser og cola (var kjempeglad i cola light før, men er egentlig superlettet over at jeg fikk aversjon mot det allerede helt i begynnelsen av svangerskapet, det er jo hverken bra med kunstige søtningsmidler eller masse koffein). Artig hvordan kroppen reagerer på ting. Angående rå poteter har jeg hørt om andre som simpelthen bare har måttet spise det mens de gikk gravide, har da gått helt bra med de barna, iallfall. Hvis man vasker og skreller potetene er det vel ikke noe problem?
Kaffelatte Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Jeg har dilla på lukter. Jeg snuser på vaskepulver (et spesielt merke), nyvaskede kluter og håndklær før de henges opp, og jeg snuser på det før jeg tar det i bruk. Hehe. Ja, og så vaskesvamper, mens de er nye og ubrukte. Stapper nesa nedi og lukter. Lukten av kjeller og madrass. Mmmm. Og bensin.
Kaffelatte Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Rå poteter skal forresten ikke være farlig. Det skal visst hjelpe hvis man har halsbrann også.
Persille,Smule og lille Trille Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Solidox tannkrem med active gel smaker bare helt fortreffelig for tiden, det er en nytelse å pusse tennene også må jeg smøre på litt ekstra på tennene etterpå Litt rart siden jeg ikke har likt denne tannkremen noe særlig tidligere. Tomater har heller aldri smakt så godt som akkurat nå.
minibolla Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 jeg har hatt pica på kokt egg...har spist to stk hver frokost siden jeg ble gravid...og appelsinjuice er himmelsk.
Mazza** Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Her går det på isbiter og mr Freeze om dagen.....isbiter får jeg abstinenser etter....nesten som røykesug....fysj! har til og med fått sprekker på fingertuppene fordi de har vært såå kalde til tider pga isbitene...når jeg spiser mr freeze har jeg grillvott på handa..hehe
Athina' Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 Jeg hadde pica på rå poteter i med mi første... sånne saftig gode poterer aaaahhh MEEEEEEEEENNNNNN du vil få så mye luft i magen og fiser du da, noe du vil gjøre masse av, så vil de fleste i 100 meters omkrets daue så pass på å ikke ha nære familiemedlemmer i nærheten !! Sitter her å ler og husker episoder som omtrent fikk mannen min til å skille seg... DAMN GIRL, WHAT THE HELL??????!!! *ler og ler* (i dette har jeg ingen pica)
Proline Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 Melk! Har ikke drukket melk på minst 15 år, nå drikker jeg mange glass om dagen....nam, nam.... og blir desperat om vi ikke har det i huset :-)
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. juli 2007 Nå sitter jeg her å ler så jeg griner assa. Leste det for mannen min nå å han sa "å herregud" og rista på hode. (ler igjen her nå assa) Morrsomt å høre andre med dilla på ting også da. =)
haidi:0) Skrevet 29. juli 2007 #13 Skrevet 29. juli 2007 Her går det i SLUSH for alle penga... eller det heter vel braincooler....må ha minst to store hver dag he he he he... Både samboer og jentungen er lei av maset mitt om at jeg absolutt må ha det....
kaur *har født!* Skrevet 29. juli 2007 #14 Skrevet 29. juli 2007 Akkurat nå er det sjokolademelk, grønne epler og nektariner og fersken. Tidligere i svangerskapet har det vært grovt knekkebrød med brunost, og melk (drikker aldri melk ellers) Pepsi Max med masse isbiter Har fått avesjon mot chai - Indisk te med melk og sukker. Har drukket det hver eneste dag før svangerskapet. Nå synes jeg det bare er kvalmt. Er heller ikke så glad i smågodt, potetgull og nachos lenger :-)
Mamma og snuppa! Skrevet 29. juli 2007 #15 Skrevet 29. juli 2007 Ei stund var det farris som var det store,så ble det fanta og etter det var det melon! Nå er det ikke noe spesielt som er i skuddet!
M&MH Skrevet 29. juli 2007 #16 Skrevet 29. juli 2007 Tonic water av alle ting...likte det før også, men nå i slutten av svangerskapet må jeg ha iallfall en hver dag! Stakars jenta får sukkerkikk hver dag av den brusen der....Forresten så er det jo litt tilsatt kinin i den drikken, og det skal visst fremme en påbegynt fødsel!! Etter jeg fikk dilla på den, så har jeg hatt mensmurringer en uke...haha! Muligens tilfeldig da...
Papegøyeblomst Skrevet 29. juli 2007 #17 Skrevet 29. juli 2007 Hadde dilla etpar uker på sånne jaffa cakes...æsj, har aldri likt dem før, og ingen jeg vet om syns de er no gode heller... Var etpar døgn hvor jeg spiste oppi 70 stk!!!...Heldigvis er det gått over nå....usj
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 29. juli 2007 #18 Skrevet 29. juli 2007 hadde dilla på jaffa cakes de første mnd jeg oxo!! og potetgul, annanas og brus. drakk nesten aldri brus før. men nå for tiden går d mest i melk. som jeg heller aldri drakk før.. hehe.. og taco da. lager d minst en gang i uka. men da får jeg haltbrann. men da må jeg bare drikke mer melk.. haha:)
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 29. juli 2007 #19 Skrevet 29. juli 2007 De små frys selv mr freezene....har fullstendig dilla....kan kjøre i meg en hel pakke om dagen, og det er 40 (!!!!!!!!) stk i pakke.....enda godt sambo er hjemme og kan holde meg litt i skinnet.......ellers var det lenge jeg ikke taklet stekeos. Hvis jeg skulle lage middag, med noe som var stekt, klarte jeg ikke og spise maten, blei bare kjempekvalm....heldigvis har det gått over nå....
linnis Skrevet 29. juli 2007 #20 Skrevet 29. juli 2007 ser det er flere som har dilla på is... mååååå ha sånn frys selv is i frysen,spiser hvertfall 1 pakke for dagen. begynt å få vondt i framtennene sikkert på grunn av kulden, så får prøve å begrense meg;) elllers hadde jeg dilla på app. juice, te, knekkebrød(grove) første halvdel av sv. skapet. har alltid vert en cola dame men det klarer jeg ikke lenger.. ellers er det masse gode lukter som er fantastisk... bensin, oljemaling, jif baderomsegspray, spylerveske... helt utrolig hvordan kroppen forandrer seg altså... har hørt om mange rare historier angående dette men trodde ikke det var så gale;)
spindel med spire :) Skrevet 29. juli 2007 #21 Skrevet 29. juli 2007 Har bare dilla på lukter jeg, eller hvertfall en: KJELLERLUKT!! Ååh, har bare lyst til å sitte i kjellern hele dagen og lukte! I tillegg har jeg dilla på vaskepulverlukt, men det er ikke sååå ille som kjellerlukt da, men går og sniffer litt på nyvaska tøy innimellom, tihi
Nusse_83 Skrevet 29. juli 2007 #22 Skrevet 29. juli 2007 Artig nok har jeg den siste uken fått dilla på Tonic water. Hadde ikke drukket det på flere år, da jeg så det i en butikk og bare måtte ha det. Er alltid litt skeptisk til å drikke/spise ting før jeg vet at det ikke er skadelig for ungen, så når jeg leste at tonic water inneholdt "kinin" noe jeg ikke viste hva var, gikk jeg inn på nettet og leste om det. Det jeg fant ut var at kinin er et stoff som i svake mengder er helt ufarlig og kan hjelpe til å fremskynde fødselen.. Derfor er det mange som drikker Tonic Water når de er høygravide. Rart at jeg bare "måtte" ha det ???? (har 6 dager til ul termin)
M&MH Skrevet 29. juli 2007 #23 Skrevet 29. juli 2007 Haha, så kult Nusse...Det er jo akkurat det samme som meg!! Skreiv det litt lenger opp her!! Og jeg har også lurt på hva "kinin" var, og måtte sjekke det ut...kom også fram til det samma som deg:-P Det er så godt...drikker kanskje 2-3 flasker om dagen!! hihi... så gøy at flere har den samme rare greia...trodde nesten bare det var meg, siden det er veldig spesiell smak på det:-D
Nusse_83 Skrevet 29. juli 2007 #24 Skrevet 29. juli 2007 Orket ikke drikke det reint før, måtte blande det med juice. Men nå smaker det fantastisk Og må ikke blandes med noe, ikke isbiter engang som du sier LilleM. godt å høre at vi er flere
M&MH Skrevet 29. juli 2007 #25 Skrevet 29. juli 2007 Ja, det er så nam:-D kan drikke den rett fra butikken, for den står jo aldri i kjøleskap der...hihi! Så artig det var:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå