Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynne med fluortabletter og når skal jeg pusse tennene hans 2x dg? Pusser 1x nå, han har 8 tenner og er 11mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi frøken er 12mnd og jeg pusser tennene to ganger dagen. Hvis du går på apoteket så står det på fluorboksene fra hvilken alder de er beregnet til..tror jeg..

Skrevet

Det står fra 6mnd, men synes det virket så tidlig..De kan ikke tygge tabletten, og jeg er selvfølgelig engstelig for at han kan sette den i halsen. Men på en annen side er tab. så små, så det går kanskje bra? Kanskje spørre HS, eller noen andre som vet?

Skrevet

Som så liten trenger dem ikke mer enn den fluoren de får gjennom tannkrem.. den skal være på str med lillefingerneglen til babyen.. så tviler på at det er nødvendig å gi tabl så tidlig.

Skrevet

Det er ikke lenger sånn som før at tabletter anbefales til alle.

Før inneholdt barnetannkrem mindre fluor enn den til voksne, men nå er det like mye. Man trenger altså ikke supplere med tablett.

Men jeg gir iblant likevel, som kos når 3-åringen har lagt seg :-) Bruker kun den minste styrken, 0,25. Gul boks.

Bare pass på å følge anvisningen for mengde tannkrem, de bør ikke få i seg for mye fluor.

Skrevet

Og tennene bør pusses 2 ganger daglig fra første stund. Like mye pga vanen som for hygienens skyld. Men kveldspussen er viktigst så klart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...