Gå til innhold

Hvordan skal dette gå da?

Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerte 150% og jobbet 50% siste skoleår slik at jeg skulle kunne jobbe 100% og heller studere de siste 50% ved siden av jobben..

Meeen så ble vi gravide ca 7 mndr før planlagt.

Jeg har kontrakt på 70% lærerstilling.. Dette får jeg jo selvsagt permisjonspenger fra.. Men så hadde kan jeg jo også få fullt fra lånekassen hvis jeg studerer 100%..

Men kommer dette til å gå?

Jeg har ei jente p straks 4 år, har fått ganske vondt bekkenløsning allerede (er i uke 11 i morgen, begynner behandling om 2 uker) skal jobbe tilsammen 70%, men på 2 forskjellige skoler, samt rekke å studere 100%?? Fagene SKAL jeg avslutte selv om barnet kommer.. Orker ikke flere år med studier nå..

Bare lyst til å gråte allerede jeg.. Var ikke slik det skulle bli i år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ordner seg helt sikkert. Er ikke alltid så lett å planlegge, nei:(

Jeg tror det kommer an på om du har rett til lån fra lånekassen. Hvis du jobber såpass mye, så overskrider du kanskje det beløpet de har satt som grense?

Skrevet

Heisann. Ettersom jeg har skjønt det, så er det slik at hvis du går på lærerskolen og har en lærerstilling, så er det slik at du får utbetalt for lærerstillingen, også får du utbetalt stipend så lenge du ikke tjener over ca 22000 i måneden ( litt usikker på beløpet der, men det tror jeg du kan finne på lanekassen.no.) Og da kan du jo søke på forsørgerstipen også så lenge en eventuell partner ikke tjener for mye. Veldig innviklet dette, og jeg også lurer på alt dette her med skjemaene. Jeg går siste året på lærerskolen, og har heldigvis valgt et fag som jeg ikke trenger å ha oppmøte på.. ;) Derfor skal det gå ganske greit. Skal prøve å få 50 % jobb i tillegg, for da får man jo penger der også. Er i uke 8+4, så jeg har jo litt tid på meg enda.

Håper dette hjelper deg. Hvis du finner ut noe mer, så må du si i fra. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...