Gå til innhold

Definerer vi skrikekur ulikt her inne???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrikekur for meg er en liten en...gjerne over året, som skriker seg i søvn uten at foreldrene "gjør noe".

Hva legger dere i begrepet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror "skrikekur" er et vidt begrep her inne. Og mange tolker det helt forskjellig og da blir det nok en del missforståelser her inne.

Mange definerer det nok slik den "ferber" eller hva det heter. Der barnet gråter i et vist intervall og så får det trøst. (vet ikke så mye om denne metoden, men tror det er snakk om først 3min, trøst, 7min, trøst og 9min.)

Ellers så har jeg selv gitt småen en "skrikekur" i vognen nå i ferien. Pga dårlig vær og jeg ikke kunne tatt han ut når han, litt småbortskjemt og ikke liker å ligge i vognen hyler og vil bli bært.

Har busset vognen klappet han på kinnet og kost han oppi vognen. Men har ikke kunne tatt han opp pga dårlig, surt og kaldt vær.

Resultatet har blitt en liten tass som sovner selv i vognen og i sengen sin. En utrolig forskjell.

Så hva en "skrikekur" defineres er vel litt ulikt fra person til person;)

Skrevet

Noen er i mot denne kuren på en saklig måte og kan argumentere for meningene sine, andre henger seg på , uten å argumentere særlig godt eller vite hva det dreier seg om.

Jeg for min del synes dette er en god måte, og har brukt den på mine unger.

Folk or mene hva de vil, de aller fleste av oss gjør vårt beste på forskjellige måter.

Jeg googla "Ferbers metode" og fant da "oppskrift og info", funka bra på barna mine og begge er så trygge at.

Skrevet

Jeg definerer skrikekur som å legge babyene sine å la de skrike til de sovner....om det så tar 5 timer....uten å gjøre noe med skrikingen...derfor er jeg imot. Men jeg ser jo at de som bruker skrikemetoden/kuren ikke akkurat gjør det så brutalt, går inn og stryker - trøster osv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...