Småbarnstreff Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Er det slik at det tar lenger tid å komme seg etter fødselen hvis en bruker epidural? Brukte ikke det sist, men det er jo ikke helt utelukket at jeg vil ha det nå. Lurer bare på om det er noen bivirkninger. Det virker som om de som har prøvd enten er veldig fornøyd eller veldig misfornøyd. Så hva sier dere som har brukt det?
Tpop Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Jeg var veldig fornøyd. Jeg ville at de skulle kutte ut å gi meg epiduralen i tide, slik at jeg skulle kjenne ordentlig hvordan det føltes å føde. Så det meste av epiduralen var vekke når jeg skulle opp og dusje etterpå. Når jeg skulle på do under riene så hadde jeg hjelp av mannen min og en hjelper til for man blir litt gele i beina og jeg klarte ikke å gå ordentlig selv da. Slik gjorde jeg det hvertfall. Denne gangen vil jeg ha epiduralen så lenge som mulig, jeg har kjent det en gang hvordan det er så det holder i lassevis,hehe:)
betty74 Skrevet 28. juli 2007 #3 Skrevet 28. juli 2007 Hadde det sist og hadde ikke klart meg uten. Vil ha det denne gangen også hvis jeg får.. Eneste negative virkning må være at jeg ikke kjente pressriene og at det derfor tok lenger tid å få ut babyen.
♥Rime♥ Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 Har født en gang uten og en gang med. Og skal gjøre alt i min makt for å få det denne gang også! Jeg kjente pressriene selvom jeg hadde epidural, og var også på beina rett etterpå. Nei jeg har bare positivt å si om epidural. Ikke var det vondt å ta den heller
MimmiS Skrevet 28. juli 2007 #5 Skrevet 28. juli 2007 Jeg var veldig glad jeg hadde epidural sist gang, og vil be om det denne gangen også. Pga epiduralen fikk jeg en deilig pause fra smertene i ca en time, men pga at riene ble lite effektive ble jeg satt på drypp, og da kjente jeg riene like godt som jeg gjorde før jeg fikk epiduralen. Men jeg kjente pressriene godt, men syntes ikke de og utdrivingen var vond i forhold til riene før det. Epiduralen gjorde at jeg ikke kjente noen ting da jeg revnet eller ble sydd etterpå. Jeg ble litt nummen i den ene foten, men det gjorde ikke noe.
Småbarnstreff Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2007 Tusen takk for svar! Hadde tenkt å bruke epidural sist, men det var så travelt på fødeavdelinga at jeg ikke fikk. Hurra for feriestengte fødeavdelinger! Hadde en relativt rask fødsel sist og følte at jeg mistet kontrollen. Pressriene kjente jeg ikke noe til og den fasen tok bare 20 minutter, så det gjør ikke noe om epiduralen bremser littegrann. Men om epiduralen sitter som et skudd eller bare fungerer på den ene sida (som det står i noen fødselshistorier) kan en jo ikke vite før en har prøvd. Jeg får gruble videre og ta det som det kommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå