Gå til innhold

Disse fruktbegerne i barnemathylla....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står jo at de er fra 4 mnd, å jeg har lyst å la jenta mi smake, men vil det være dumt ifh. til tarm og mage?

Hun er 4 mnd nå, å får ellers bare mm, men hadde jo vært litt morsomt å prøvd om hun likte det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefalingen er jo fullamming til 6 mnd. Om man har for lite melk eller sliter med å øke, anbefaler gjerne helsesøster at man begynner så smått med mat. Men om du har nok melk, og egentlig bare vurderer å gi frukt fordi du synes det hadde vært gøy å prøve synes jeg ikke det er riktig. Jeg gir 4 mnd frukt til jenta mi enda, fordi hun liker de. Ikke la deg friste av "fra 4 mnd" om hun ikke trenger mat enda.

Jeg ville heller latt hennes første smaksopplevelse vært frukt, jeg er mer tilhenger av å gi grønnsaksmos og grøt først, så frukt senere. Tilfelle de vil foretrekke den søte frukten fremfor feks middag.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Ingen vits å kjøpe sånne begere når hun er så lita når tanken bak er bare å se reaksjoner, for da skal jo hun ikke spise noe særlig av det...altså, da kan du heller mose litt banan f.eks. og gi en skje av det og se hva som skjer.

Skrevet

man kan fort gå på en smell hvis man begynner med frukt!

De får fort smaken på det søte og vil lett nekte å spise grøt og middag.

Den smellen gikk nemlig jeg på... sliter nå med å få i tulla mat, hun vil bare ha mat som smaker søtt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...