Gå til innhold

Ånei, brystbetennelse....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet klokka fem i dag tidlig og kjente puppen var litt vond, tenkte det var en liten tilstoppelse og håndmelket litt før jeg la vesla til for å være sikker på at hun tømte helt.. Klokka sju var det virkelig begynt å bli skikkelig vondt, og jeg følte meg ikke bra. Tok tempen men den var ok. Så begynte frostriene, som kasta på meg, jeg skalv i hele kroppen, hakket tenner, følte meg skikkelig dårlig. Tok tempen klokka ni og den var 39,5!!!! Sjelden en føler seg så dårlig altså..

Har ikke blitt bedre i løpet av dagen for å si det sånn, og puppen er så utrolig vond, er så tårene spretter når jeg ammer vesla. Fortsatt over 39 i feber. Så nå ble det 10 dager på pennicilin da :-(

Æsj hadde håpet å slippe unna denne gangen. Hadde 6 betennelser på 3mnd med førstemann og 4 med andremann. Nå er tredjemann 2mnd uten en eneste betennelse, men så kommer det likevel, jeg er visst ikke skapt for amming nei! Har ammet de to første bare de første 3-4mnd pga disse betennelsene. Spent på fortsettelsen nå, skal jeg måtte slutte nå også. Gir det selvfølgelig en sjanse til, men jeg orker absolutt ikke to sånne runder i måneden... snufs

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler forumet Ammedebatten her på DIB, veldig hjelpsomme ammehjelpere der med massevis av gode råd for det meste ang amming.

Skrevet

Kjære deg,jeg hadde uttallige brystbetennelser med de 2 første, men etterhvert ble det bedre, da jeg lærte å kjenne til tidlige symptomer,og ammet MYE eller pumpet det brystet tvert. Helt tomt.

Jeg masserte,selv om tårene sprutet, mens jeg pumpet eller håndklemte ut melka.

Håper du blir fort bra, for dette er fælt. Jeg har fått mindre og mindre betennelser etter hvert barn siden da, men det var pga jeg gjorde som nevnt ovenfor, og jeg ammet alt fra 10 mnd til 21 mnd, men driver nedtrapping nå.

Håper du blir bra fort!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...