ellenle Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 1) Har det at babyen har festet seg noe å si på at en kaaanskje slipper overtid?... Er en dag fra fullgått uke 36... 2) Noen som har hatt effekt med akupunktur for ryggsmerter?? 3) Får en akupunktur hvis en ber om det under fødsel?? Skal ikke føde på fødeloftet, men på vanlig føde. Er åpen for epudural hvis det skulle trenges, men tenker på ryggen som verker veldig nå - hvor vondt den kommer til å gjøre under fødsel!! Noen som har termin rundt 20-28.aug her??
Tpop Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Jeg ønsket all alternativ smertelindring framfor epidural, men hadde kraftige rier og veldig hyppige fra rie nr 1, så jeg var rett og slett utslitt etter 5 timer og da var det bare 2.5cm åpning.Husket ikke noe av det som skjedde nesten, for var så sliten. Jeg hadde da prøvd lystgass som jeg ble kvalm av og kasta opp, fikk O2 også for jeg orke jo ikke puste heller nesten. Fikk akupunktur, men kan ikke si at det hjalp en dritt, men har hørt at for noen er det vidundermedisin så det er jo verdt og prøve det da. Jeg ble spurt mange ganger i løpet av de to siste timene av de 5 om jeg ville ha epidural, men jeg var så vrang så jeg sa nei. Meeeen jeg takke ja tilslutt ja, og jordmora løy til legen om at jeg hadde 3cm som var kravet for å få det. Og det var himmelen når det begynte og virke:) Riene var omtrent de samme, men jeg fikk slappe av i magen og hele kroppen i mellom riene selv om det bare var 30sek i mellom som regel. Jeg sovne faktisk et par ganger, men våkna fort når ria begynte igjen:) Så jeg skal nå takke ja litt før nå hvis riene er like hyppige:) Ta det som det kommer og prøv alternativt først, på noen virker det kjempebra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå