Gå til innhold

røyking nå i slutten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på om det er noen av dere her inne som tar seg en røyk i ny å ne? Hvor skadelig er det nå på slutten.. er i uke 38 og slutten å røyke nesten med en gang jeg ble gravid men nå sitter suget som bare det.. og ingen erstatninger hjelper.. kan det skade at jeg tar EN rullings???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyking sent i svangerskapet kan føre til morkakesvikt pga dårligere blodomløp. så hdde nok ikke gjort det...

Skrevet

oki thanks... ska klare å holda med unna:)

Skrevet

Jeg er også veeeldig røyksugen om dagen, jeg sluttet helt i uke 8, og har tenkt som deg - ÈN røyk nå så sent i svangerskapet kan vel ikke skade?? Men, så leste jeg at faktisk, så er nikotin MER skadelig for babyen jo senere i svangerskapet man er, og særlig nå på slutten.. Så da har jeg bestemt meg for å vente, og gleder meg til å ta EN gintonic + EN sigarett, noen dager etter fødselen ( så jeg kan pumpe ut "besudlet" melk....) Har 34 dager igjen til termin, så jeg bør vel klare det...Lykke til, du også!!!

Skrevet

Du har jo sluttet å røyke så lenge, hvorfor ikke holde seg over denne siste kneika? Er jo noe skikkelig dritt å røyke når du har små barn også.

Skrevet

...att man ens får en tanken...kan inte fatta å begripa..DU sitter ju på internett..søk dig till vetenskapligt bevisad forskning angående æmnet så VET du vad som sker med barnet ditt når DU tar ett trekk av en cigg

Sorry asså..men blir provoserad jag!!!

Skrevet

eg skreiv jo at eg ikje sko gjør det. ingenting å bli provesert av...

e bare greit å høra om der e någen andre se e i same situasjon...

Skrevet

Herregud, helt enig ikke vits i å bli provosert, vel!!! Det er veldig ok å vite at det finnes flere der ute som sliter med de samme tingene - og vi er sikkert mange som er litt røyksugne, uten at vi gjør noe med det - men det går vel an å støtte hverandre, uten at noen skal bli sinte på oss???

Skrevet

Forumet er her for at vi skal kunna stilla spørsmål og få svar som hjelper.

For min del er eg berre fest- og sommarrøykar. Så no når det er regn og drittver her, så er eg berre glad til. Forresten så tåler eg betre å stå attmed mannen min når han røyker enn at han kjem inn etter å ha røykt. I og med han er ute, så er det jo betre lufting...

Anar ikkje kvifor, men skikkeleg frustrerande når eg må senda han på badet for å vaska seg, og halda seg langt vekke frå meg når han er ferdig med å røyka. Av og til hatar eg den vanvittige luktesansen eg har utvikla dei siste mnd.. Glad det snart er over...

Skrevet

Hei...

Å såååå glad jeg ble da jeg så dette innlegget her, yes tenkte jeg:o) det er ikke bare meg som har det slik... jeg er så utrolig røyksjuk om dagen og aner ikke hvor og hva jeg skal gjøre... Jeg gjorde også som alle dere andre her inne, sluttet kort tid etter jeg fant ut at jeg var gravid... røyka i 11 dager etterpå og det gikk veldig greit å slutte da jeg ble voldsomt kvalm og dårlig av røyken.. Men i de siste 4-5 måndene har jeg slitt veldig med ett røyksug uten like og fatter ikke hvordan dette skal gå til slutt!!!!!

Men nå er det som sagt BARE 16 dager igjen til snuppa vår kommer og da kan jeg om jeg fremdeles ønsker ta meg en røyk igjen, etterhvert... Men foreløpig får d holde å være en passiv røyker ;o)

Å DERE SOM BLIR PROVOSERT AV Å LESE DISSE INNLEGGENE, LA VÆR Å SVAR ELLER IKKE BRY DERE Å GÅ INN Å LES!!!!!!!!

MVH

Skrevet

tusen takk folkens:) eg trengte bare litt råd føring får å klara å ungå røyken som frista!!! ikje mange dagane igjen nå nei å e glede meg t å gå ut å ta meg ein røyk når babyen min er uta av magen.

Lykke til alle me suget:) vi klarer det vi må!!!

Skrevet

jeg kan fortelle dere noe som vil fjerne røyksuget,- garantert.

For en tid tilbake så jeg en legedokumentar der de viste en gravid kvinne med ett godt utviklet foster i magen. Legene utførte ultralyd på henne mens hun skulle spise og drikke forskjellig for å se hvordan dette påvirket fosteret. Fosteret ble også utsatt for sterkt lys, lyd etc og da altså ett trekk fra mors sigarett.

Det var barbarisk å se babyens reaksjon på det ene trekket. Hele babyen trakk seg sammen i sjokk og ble liggende etterpå med "spasmer"

Har alltid ment at denne dokumentaren burde vært vist til alle gravide. Ville likt å se den moren som etter dette satte seg ned med en sigarett..........

Skrevet

Føler med deg, HI.. Jeg har også et sinnsykt røyksug for tiden, men har forbant meg på at jeg skal holde ut de siste ukene nå i første omgang siden jeg har holdt meg så lenge allerede.

Har også lest at røyken faktisk er mer skadelig jo lenger ut i svangerskapet man kommer..

Vi får ta oss en god festrøyk når den tid kommer. OG irish coffee :o)

Mmmmmmmm..................

Skrevet

Haha..denne dokumentaren finnes ikke engang!! Rart hvor mange som kommer med den påstanden, så er det absolutt ingen som kan vise til link eller noe. Latterlig!

Skrevet

Vet det er skadelig, men røyker ca.3 røyk hver dag, har gjort det hele svangerskapet+tidligere svangerskap.

Skrevet

dokumentaren så jeg faktisk selv så den finnes. Det er en tid tilbake men den gikk på tv.

Du må ha svart sammvittighet du som påstår at folk dikter opp noe slikt da. Hvorfor skulle man gjøre det liksom??

Og du leter etter en link.... Som sagt så var dette var en dokumentar på tv og det var ikke norsk heller. Spør legen din, han kan muligens gi deg mer informasjon om du er interessert (eller kanskje du heller foretrekker å nekte for at dette er sannheten, svare barnslig på innlegg og signere med anonym etterpå....)

Skrevet

røyking er mest skaldelig på slutten av svangerskapet....veksthemmingen skjer i de siste mnd hvis moren røyker bl annet...hold ut:)

Skrevet

Og ihvertfall ikke rullings! En rullings inneholder like mye nikotin som ca 10 Prince mild!

Skrevet

jeg sitter også som mange her og gleder meg på en sigarett og en baileys etter fødselen.

Det er nok av samme grunn som jeg gleder meg til å kjøpe bukser med vanlig livvidde og ligge på magen når jeg sover: det er fordi jeg IKKE KAN :P Det ligger i vår natur å hige etter forbuden frukt, det er helt utrolig at enkelte kan sette seg ned å irettesette helt normale, menneskelige lyster.

Det er stor forskjell på å ha lyst på en røyk og på å faktisk ta en røyk!

Dessuten, som jeg har erfart fra tidligere slutteforsøk (før jeg ble gravid) så kommer nok ikke den første røyken til å smake noe godt uansett, dessverre, vi husker det som noe godt NÅ, men etter å ha vært røykfri så lenge kommer den til å smake som gammelt hoppetau og gjøre oss skikkelig kvalme hehe ;)

Skrevet

Den finnes. Det er ikke første gang jeg har hørt om den.

Forøvrig veldig bra at HI bestemte seg for å vente. :o) Det tror jeg ikke hun vil angre på.

Skrevet

Ikke for å være ekkel her, men det er ikke sikkert første røyken smaker så fælt... Jeg hadde meg et par røyk for noen uker siden for å roe meg ned etter en forferdielig opplevelse, og de smakte like godt som før... sukk....

Men det kan jo forandre seg. Man forandrer heldigvis ofte syn på dette med røyk (at man ikke har lyst på likevel, selvfølgelig) når man sitter der med en liten bylt i armene... :o)

Skrevet

Man trenger ikke å pumpe ut melk når man har drukket alkohol, alkoholen går ut av melken når den går ut av kroppen din :)

Skrevet

såklart det ikke er bra med røyk, enten du er gravid eller ikke.. men man må da ikke klikke helt når det gjelder alt .. alt er tydeligvis farlig.. alt av mat og andre vaner.. man kan jo ikke gjøre noe.. tror babyen din hadde greid seg helt fint , selv om du tok en røyk.. jeg har røyket tidligere i sv.skapet , og jordmor syns ikke det gjorde noe, så lenge det ikke ble mange . man må bare gjøre det beste ut av ting. ting KAN skje, uansett hva man gjør. mener ikke at man skal sette seg ned og gjøre alt mulig når man er gravid, men man skal heller ikke stresse med og holde seg unna ting, hvis det føles veldig vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...