Vona Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Hvordan var nå dette her.... Har hørt at peanøtter har en olje som er farlig hvis barnet setter i halsen og får dem i lungene. Men hvordan er det nå med f.eks hasselnøtter? Er det en "aldersgrense" her?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Treåringen min spiser det meste av nøtter, favoritten er casewnøtter... Hun har spist det en stund, hun fikk da jeg var trygg på at hun forstod hva det betydde når jeg ba henne tygge godt. Jeg minner henne om å tygge godt enda.
nenja Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Har ikke hørt noe om den oljen du snakker om, men var på førstehjelpskurs for barn og da får jeg følgende råd: Ikke gi barn under 3 år nøtter. Dette av 2 grunner: noen barn er allergiske mot nøtter og da kan de få en veldig stygg reaksjon. Den andre grunnen er; dersom barn setter en nøtt i halsen vil nøtten svumle opp og bli veldig vanskelig å få opp igjen. Derfor ser jeg ikke noen god grunn til å gi små barn nøtter i det hele tatt.
Gravenstein Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Peanøtter inneholder en olje som gir lungeskade dersom barnet skulle få peanøtter i nettop lungene - anbefales ikke gitt til barn under tre år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå