Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tips om en god krem mot strekkmerker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg forebygger med en olje fra helsekosten, som heter weleda svangerskaps pleieolje..

smører meg godt inn morgen og kveld!

noen vil alltid påstå at strekkmerker kommer, enten man vil eller ikke, men jeg kjenner folk som har god erfaring med den oljen, så jeg får iallefall prøve! har ingen strekkmerker ennå (bankibordet) og er i uke 26..har jo hørt om strekkmerker som kommer rett før fødsel, og da! ;) så man vet da aldri!

Skrevet

Hei!

Jeg var akkurat å kjøpte en olje som jeg har letet lenge etter!

Den heter Mama Mio, tummy rub. De selger den på DenKuleMage i oslo og på utvalgte gravid butikker! Prøvde den nettopp på magen og den var ikke særlig klissete.

Det er den eneste oljen jeg hører som faktisk funker. Leste om den i bladet Gravid og i en bok jeg har kjøpt om graviditet og fødsel. Selv om jeg tror det med strekkmerker er veldig induviduelt.. Det skader iverfall ikke å prøve! Jeg skal prøve det som er for å unngå strekkmerker:)

Ellers har jeg hørt at jordnøtt olje også funker. Men den er mye mere klissete og tørker sent inn.

:)

Skrevet

Kan være at krem gjør at du ikke får så mange strekkemerker, men jeg tror at mye dreier seg og gener og om man får barn tidlig i alder eller ikke.

Huden på unge mennesker er veldig elastisk, mens på eldre er den mindre elastisk - dvs at man er sterkere disponert for strekkmerker jo eldre man blir.

Gener - i vår familie har ikke kvinnene god hud/elastisk nok....så her har vi alle fått strekkmerker....selv om jeg brukte aldri så mye krem.

Hvis du trenger krem har jeg hørt om en de selger på Body Shop, men husker jo ikke hva den heter i farten....noe med butter tror jeg....eller noe annet.

Skrevet

Her er det tydeligvis mange som har misforstått gitt. INGEN kremer hjelper mot strekkmerker, i og med at det er HORMONER som avgjør om du får dette eller ikke. Også har det litt med hva slags type hud man har, og litt genetisk også. For at en krem noen gang skulle funket mot strekkmerker, måtte den gå under huden... Det er det ingen kremer som gjør! Så hvis dere virkelig vil sløse bort masse penger på noe som ikke funker...ja, vær så god!

Skrevet

Arvelighet er nok en viktig faktor ja! I familien min er vi veldig heldige, jeg er nå i mitt tredje svangerskap uten smøring. I tillegg har det stor betydning om man legger på seg fort eller ikke. Dersom man legger på seg sakte men sikkert rekker huden å utvide seg :)

- Men det skader jo ikke å smøre i tillegg da ;)

Skrevet

Det er godt mulig at det med strekkmerker er arvelig, men det skader ikke å prøve. Jeg vil iverfall prøve så godt jeg kan med ulike kremer for å motvirke det!

Da har man iallefall gjort så godt man kan....

Skrevet

SPENOL skal visstnok være veldig bra og hindre strekkmerker

Skrevet

jeg velger iallefall å kaste bort noen kroner på kremer, i tilfelle de virker:) he he! ikke noe problem å bruke to forskjellige heller. Skal smøre på i tykke lag. Det vil jo iallefall gi mer fukt og mulig at huden da blir mer elastisk...

Skrevet

hvorfor gidder sure anonyme å bry seg,det er jo våre penger vi bruker av og ikke deres, er vel vår sak om vi vil bruke penger på krem mot strekkmerker.

Skrevet

Fordi vi har så innmari lyst til å krangle, tenk!!

Skrevet

Vel, det er vel ikke en krem som fjerner rynker og virkelig gjør oss vakrere men jaggu bruker man mye penger på ansiktskremer også!!

Så å kalle folk som smører kroppen sin inn for lettlurt er jo tåpelig!

Bodylotion bruker de fleste penger på uansett og SÅ mye dyrere er det ikke om man gjøre noe spesiellt i svangerskapet. Det fører med seg velvære også, huden blir smidig og myk. Skade gjør det i allefall ikke!

Hvetekimolje som fås ihelsekost / apotek skal ha effekt, den inneholder naturlig stor mengde E Vitamin som gjøre under huden mer elastisk. Hormoner spiller nok en rolle, men man trenger jo ikke be om bråk? En tørr hud vil uansett sprekke mer enn en myk hud som jevnlig blir smørt og stelt.

Skrevet

Heisann..

Jeg har hørt mye rart ang strekkmerker..

Jeg er selv i uke 26. Har vært flink å smøre magen med vanlig body lotion etter dusj og om morningen. Hver kveld har jeg smørt med baby olje.. Jeg har ingen strekkmerker på magen. Men har fått på rompa og litt på lårene. Det tror jeg er fordi at jeg ikke har vært flink å smøre meg der. Så jeg vil absolutt anbefale å bruke vanlig lotion og baby olje.. Tror ikke en trenger å kjøpe de dyreste produktene.. Det er jo opp til her enkelt.. Så smør i vei på hele kroppen du:)

Skrevet

Jeg har aldri sagt dere ikke skal smøre kroppen. Dette er bare bra når man er gravid, i og med at man kan få veldig tørr hud. Men å bruke 400-500 kroner på strekkmerkekremer som ikke funker, syntes jeg er latterlig. Like latterlig syntes jeg det er med rynkekremer, som jeg heller aldri har brukt. Så slapp av. Men det er faktisk bevist at det er hormoner som har mest skyld i at man får strekkmerker. Ingen av kremene går under huden, så de kommer uansett hva man gjør,dessverre.

Jeg vil heller oppfordre folk til å ikke bruke så mye penger på slike kremer. Det holder med en vanlig lotion man får kjøpt i butikken til 40 kr:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...