Gå til innhold

Forlovelsesring. Høyre eller venstre hand?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann..

Høyre hånd....

I andre land så har de giftringen på venstre,for det er nærmere hjertet sier de.. Men her i norge er det vel vanlig å ha det på høyre.....

Skrevet

Jeg har min på venstre hånd. Siden det er hjertesiden + at siden jeg er høyrehendt syns jeg det er mest praktisk...som en her inne skrev en gang...har ikke lyst å ha den på den samme hånden jeg tørker meg med....he he;o)

Skrevet

hadda forlovelsesringen og nå gifteringen på høyre, er det som er tradisjonene i Norge, men på ferie får jeg kommentaren på at jeg er skilt fordi da setter de gifteringen på høyre. og det blir mer og mer vanlig her i Norge at den blir satt på venstre. så det kan du bestemme selv. tror ingen reagerer uansett hvilken hand du har den på, unntatt i utlandet da ;) he he

Skrevet

Har egentlig tilpassa ringen til venstre, for jeg å tenker at det er mest praktisk pga at jeg bruker den handa mindre, dermed mindre slitasje på ringen.Ringfingeren på høyre er større, men det er gratis å utvide den da, viss jeg evt vil bytte. Men får liksom ikke bestemt meg.

Skrevet

jeg har min ring på høyre det føles mest naturlig for meg og sambo :)

har en kamerat som er gift med ei fra thailand og jeg stusset veldig at han hadde gifteringen på venstre hånd...men det var vanlig der nede sa han...

at noen tror at man er skilt pga de ser ringen på høyre hånd er jo helt feil....er man skilt går man ikke med gifteringen da herregud..

kan legge til at jeg er venstrehendt :)

Skrevet

Jeg har min på høyre hånd. Det er det som er tradisjon i Norge, men veldig mange andre land har den på venstre..

Skrevet

høre... mange land bruker også at de har ringen på venstre når de er forlovet og høyre når gift

Skrevet

Ble forlovet for 10 år siden, og satt ringen på venstre hånd. Da vi giftet oss for 7 år siden satt vi gifteringen på høyrehånd. Så nå har vi en flott ring på hver hånd :o) Jeg har vært heldig å få meg en alliansering også da, etter mange års "slit" ;o) Synes den er så fin sammen med gifteringen. Stå på jenter :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...