Libido- Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Er egentlig ikke så glad i pasta, har spist det av og til ute. Men har ikke vært det helt store. Men tenkte at jeg skulle prøve å lage selv. Fant en utrolig nydelig oppskrift på matoppskrift.no Denne kommer jeg nok til å lage mange ganger! Virkelig verdt å prøve ut =) Enkelt var det også. INGREDIENSER: Tagliatelle eller pastarør til to pers. (Store porsjoner) 2 egg 1,5 dl matfløte 50 g reven ost (parmesan, jarlsberg e.l) 100 g bacon 1 hvitløksbåt 1 tomat rødløk nykvernet sort pepper litt salt Annonse FREMGANGSMÅTE: Sett på en kjele med rikelig vann og salt og ha i pastaen når det koker. Strimle baconet og fres det lett gyllent sammen med finhakket hvitløk. Sett det til side. I en skål pisker du sammen egg, fløte og ost med en gaffel. Kvern i litt pepper og litt salt (Obs, baconet kan være salt nok!) Hell bacon og hvitløk oppi og bland godt. Gjør klart garnityret; finhakk litt rødløk eller sjalottløk og del tomaten i terninger. La pastaen renne av og ha den tilbake i kjelen sammen med bacon og eggeblandingen. La alt trekke på svak varme et par minutter meds du rører med en skje til det er gjennomvarmt og eggene begynner å stivne litt. Fordel pastaen i to dype fat og strø over løk og tomat. Har du persille gjør ikke det retten mindre god! Pepperkvern på bordet og litt brød inntil hører med. (Jeg laget skål med tomat og løk biter. Siden ikke alle her liker løk, og/ eller tomat. Så fikk de ha på selv.)
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 jeg pleier å lage en pasta som er rask å lage og kjempegod steker baconterninger,champignon og litt paprika koker tagliatelle etter alt er stekt heller jeg over en pakke matfløte,og krydrer med salt og pepper.lar stå ett par minutter. Kjempegodt,jeg lover! Best med sånn bacon du skjærer opp selv
It's all about me Skrevet 28. juli 2007 #3 Skrevet 28. juli 2007 Hva slags inngrediens er en Annonse??? Ellers synes jeg det høres ut som Pasta Carbonara, men det er godt det.
Libido- Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2007 hehehe annonse er ikke en inngrediens =) Det sto en annonse der, ble vel slik når jeg klippet og limte =)
It's all about me Skrevet 28. juli 2007 #5 Skrevet 28. juli 2007 He he, skjønte det. Klarte bare ikke å la vær :oD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå