Gå til innhold

Ang, det å hjelpe til med barnevogner på bussen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom på en gang da snuppa var liten og lå i kombivogn.

Vi skulle ut til besteforeldrene hennes ute i Frogn, og måtte ta buss siste del av veien.

Når jeg skulle av, ropte bussjåføren opp i høytalerne at noen måtte komme og hjelpe meg.

Ingen reagerte, så da ropte han " Greit, når ingen gidder, så gjør jeg sånn!"

Så tok han med seg nøklene sine, og gikk baki og løfta ut hele vogna.

Etterpå stod han utenfor bussen omtrent bare på trass (?) før han somlet seg inn igjen og kjørte videre.

Fniste ganske godt da. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihihi knallbra det da!

Men helt utrolig at ingen reagerte når han til og med sa det i høyttaleren!

Jeg har kun tatt bussen en gang hvor bussjåføren har ropt opp at noen må hjelpe, men da fikk jeg hjelp også. Var overrasket over at han gjorde det, skikkelig snilt.

Skjønner bare ikke at folk sitter og ser dumt på deg, når du står klar til å gå ut med vognen.

FOLK ALTSÅ! ;)

Skrevet

kul sjåfør!!!!

og ja, det er alt for mange som ikke gidder hjelpe. makan!

Skrevet

Kan jo også hende at folk har sine grunner og ikke har lyst til å si det til en fremed.

Jeg hjelper til når jeg kan, men jeg har en sykdom som ingen kan se men som i perioder er svært smertefull og da kan jeg selvfølgelig ikke hjelpe. Da er det kjedelig å få sure blikk fra damer med barnevogn.

Skrevet

min samboer var bussjåfør.- og de har plikt til og hjelpe folk med barnevogn. rullestol, rulator andre som trenger hjelp ut og inn av bussen.

Skrevet

mphs det er forståelig, men jeg har møtt på flere som ikke har synlige sykdommer, og hvis jeg ser i deres retning, sier det som oftest beklager eller noe, og da er det jo fullt forståelig.

Sender heller aldri sure blikk rundt meg, men når det sitter en full buss og ser på meg når jeg skal ut med vognen, og ingen gidder å reise seg, ja da blir jeg fryktelig oppgitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...