<3 Sander og Marco <3 Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Lurer fælt på detta.... Mye rart en skal lure på! Nysgjerrig vett.... ;D Hvor mange ml til hvert måltid? Han er bare 14 dager gammel...
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 28. juli 2007 Ingen som kan hjelpe en nysgjerrig førstegangs?
wirre;o) Skrevet 28. juli 2007 #3 Skrevet 28. juli 2007 jeg aner ikke, for jeg ammet. og da tok hun jo det hun ville ha bare. men har du sjekket på flaskeposten.org eller kanskje nan har en hjemmeside. om det er mme du mener da...
Line & Sofie05.05.06 Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 vis det er nan du tenker på står dette på pakken. husker jeg laget 100ml for og se meg frem. og samme ville jeg gjort om det var mm på flaske. ville nok ihvertfall laget ca 100 på di to første flaskene og sett. jenta mi spiste ihvertfall 70ml da hun var 1 uke. det var fra pupp. veide før og etter da vi lå på nyfødt intensiven.
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2007 Fullammer selv, bare lurer.... Barnepleieren på sykehuset sa at når babyene kommer ut av magen så har de plass til ca 5ml melk... Lurer bare på om det er noen drastisk økning i magevolum etter et par uker...?
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 28. juli 2007 #6 Skrevet 28. juli 2007 Når jeg lå på sykehuset med tulla vår (hun ble født 5 uker for tidlig) da regnet pleierene at hun skulle ha 15% av kroppsvekten sin med melk... (men vet ikke hvor lenge de regner det sånn...) vi veide før og etter mat for å se antall gram hun hadde lagt på seg av melken (antall gram var visstnok det samme som antall ml hun hadde fått i seg...)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 28. juli 2007 #7 Skrevet 28. juli 2007 15% av vekta si:) Da må du finne ut 15% av hva babyen veier,dele det på antall måltider du ammer iløpet av et døgn.Det tallet du får da er hva din lille skal ha til hvert måltid i ml.
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 Jeg fikk beskjed på sykehuset om at de skulle øke med 10 ml per dag. Altså: 1 dag - 10 ml, 2 dag - 20 ml osv. i 1 ukes tid. Men gutten min spiste mye mer enn det de sa han skulle spise. Ikke noe fasitsvar på d. Kommer jo an på hvor stor baby du har også, vil jeg tro : )
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. juli 2007 Okay.... Er så dritt at helsestasjonen her har stengt denna uka her (uke 30), for da hadde jeg jo bare dratt dit og veid han og spurt de der... Hehe.... Grunnen til at jeg spør er at jeg oxo pumper for å tømme helt, og det er egentlig endel melk som da kommer etter at han har spist..... Pumper ikke til hvert måltid da, ca to ganger på dagen og en på natten... Lurer da på om han spiser for lite, eller om jeg lager for mye melk....? Noen som har meninger der?
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 er jo det jeg sier (om enn litt tullete skrevet ned.... ) ) vi måtte veie henne sånn til alle døgnets tider, det ble skrevet ned etter hvert måltid og lagt sammen i slutten av døgnet for å se hva hun hadde fått i seg.. de veide henne hver morgen og regna da ut hvor mye mat hun skulle ha til hvert måltid i løpet av dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå