Knøttefrøken Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Fra man kommer til man går liksom? er det noe spesielt man bør tenke på? skal man ha med noe?feks urinprøve eller noe?
anneli84 Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 vi var først inne hos en lege og snakket litt rundt fødsel. om jeg var redd og sånn. hva jeg tenkte rundt dette. så var det inn til ei jordmor som tok ultralyden. ho brukte litt tid først til å bare titte over, så begynte ho og forklare hva alt var, og hva det var ho så etter. så fikk vi spørre hvis det var noe vi lurte på. det var egentlig alt. trenger ikke prøver:) lykke til.
Dina1 Skrevet 28. juli 2007 #3 Skrevet 28. juli 2007 Heia, du har nåkka å glede deg til:) E' utrulig herlig å få se nurket på den måten. Du kan ta med helsekortet, det spurte iallefall ho her om. Ellers kan du jo spørre om alt du har lurt på da, vettu, Lykke til, å kos deg masse!
line_n & sara Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 du trenger bare å ha med deg helsekortet. de starter med en liten prat, om når siste mens var, om du har hatt blødninger osv..tar tre minutter, så starter selve undersøkelsen. da vil jm først titte litt og ta noen mål, de målene hjelper henne med å finne en mer nøyaktig termin, så forklarer hun om det hun ser osv.. feks indre orgener, om det er noe i magesekken mm. min jm var ganske grei å ha med å gjøre, hun brukte tom litt tid på å sørge for at vi fikk fine bilder med oss, og spurte om vi var fornøyd med de! eller om vi skulle ta fler! du trenger ikke å forberede deg på noen som helst måte! men ikke ha for høye forventninger! mange går litt skuffa fra undersøkelsen, siden de ikke fikk vite kjønn, babyen var passiv, lå bare å sov, bildene ble ikke bra osv! men jeg kan love deg at det er gøy for det! kjempe gøy å hilse på babyen for første gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå