jordbærsjokolade Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Jeg må begynne å pumpe meg for jeg tror ikk at jeg har like mye melk lenger. Når skal jeg pumpe, rett etter amming(men da er det jo så lite melk i puppen)? Før amming (men da blir det jo mindre til henne)? Skal jeg gi både pupp og flaske? Kan jeg pumpe "oppå" melk jeg har pumpet ut tidligere på dagen hvis dette bli drukket samme dag? Hvor mange mililiter spiser de pr måltid(ca) Hun spiser mellom hver 2 til 4 time og er 6 uker gammel. Hvis jeg velger å gi henne mme, er det noe jeg bør tenke på først?
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Heia. Svare på litt av alt du lure på æ... Etter en time e d allerede prousert 50% av melka, etter 2 så e d 75% å timan etter d avtar produksjonen (blir jo trangt om plassen )) Når æ har trengt å øke produsjonen så har æ lagt ongen til så ho får suge ofte, har i tillegg pumpa mæ midt i mellom måltidan. Førr min del så va ho litt trøtt så m oss va d 3 tima mellom ammingen, dvs at æ pumpa mæ etter 1 og en halv time. Denne melka ga æ ho hvis ho ikkje blei mett når ho sjøl spiste. Dette gjorde æ i ca 3-4 daga og kom kjempefint i gang igjen m melka. Derfor fikk æ overskudd som æ kunne fryse ned. Må si at æ gjorde dette først å fremst på dagtid. Hvis du har muligheten så prøv å få nåen andre til å gi flaske, altså av d du pumpe ut. Dette siden ho forbind puppen m dæ å kan da nekte å ta flaska, og da kan d være vanskelig å få ho t å ta flaska igjen i d hele tatt. Førr nåen e d ikkje et problem, men altså d kan være et potensielt problem. Hvis du har helt kotroll på ka som e dagens melk osv ser æ ikkje nåen problem med å pumpe oppå. Utstyret må være helt reint da. Når mi jenta va 6 uke spiste ho ca 70-100 ml morsmelk, men d e høyst individuelt kor mye dæm drikk. Har ikkje så mye erfaring med mme, men må passe på så ho ikkje blir forstoppa. Bør ha litt malt i melka. Dette va et hastig svar siden mann å barn står å rope på mæ. Men sjekk ut ammehjelpa sine sider.
jordbærsjokolade Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2007 Tusen takk for godt og veldig bra svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå