Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Vi skal ha navnefest for dattera vår. Men ikke gjennom Human Etisk Forbund. Hvordan gjør vi det da? Noen tips?
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 jeg henger meg på denne...er ikke sikker på hvordan vi skal gjennomføre dette...
Gjest Ut på tur Skrevet 28. juli 2007 #3 Skrevet 28. juli 2007 Blir det ikke da bare en fest hvor dere inviterer venner og familie til en sammenkomst hvor dere feirer den lille ?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Vi gjorde det. Altså hadde en fest for familien for å feire den lille. Vi ønsket ikke dåp, og HEFs datoer for navnefest passet ikke, så vi bestemte oss for å ha de hele i privat regi. Men vi ville jo gjerne at det skulle bli noe litt ekstra. Ikke bare som et vanlig kakeselskap med familien. Vår løsning ble å ha middagen i et selskapslokale. Der sa mannen min og jeg noen ord i begynnelsen om at vi hadde festen for å feire den lille og at vi var glade for at familien var samlet denne dagen osv. Lokalet var pyntet, vi hadde bordkort og hadde også trykket opp noen sanger. Etter middagen samlet vi alle hjemme hos oss til kaffe og kaker. Hadde bestilt en flott marsipankake, og svigermor hadde med kransekake. De fleste stilte i bunad, og lillemor fikk typiske "dåpsgaver" (ikke at gavene var poenget med festen altså). Hadde laget til et album der gjestene skrev en liten hilsen, og der vi vil lime inn bilder fra festen. Vi var jo litt usikre i forkant hvordan dette ville blir i forhold til vanlig dåp, men vi var veldig fornøyde. Syns det ble en skikkelig "festdag", selv om alt var helt privat - uten seremonier el.l. Lykke til med ditt arrangement!
jente og gutt Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Vi inviterte vener og familie på middag og kaffe hjemme, det var veldig uformelt, men koselig og akkurat sånn som vi ville ha det. vi kommer til å gjøre noe sånt denne gangen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå