Gå til innhold

Høye fødselsvekter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er sammenheng mellom hvor mye mor legger på seg i svangerskapet og hvor tunge babyene blir? Og er det slik at de som i utgangspunktet er overvektige får større barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Jeg er overvektig, vært det hele livet. Men den dagen jeg ble gravid la jeg om kostholdet veldig og spiste sunt og variert. Fikk baby på 3 kg. Ut fra utseende mitt skulle jeg sikkert født en 1-åring...men jeg tror det har med hvordan du lever under svangerskapet.

Skrevet

Tviler på at det har noen sammenheng;)

Eg la på meg 20 kg med første og hun veide bare 3140 g og med andre la eg på meg oppimot det samme og hun veide ike mer enn 2430g....

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

La på meg 4 kg med snulla, snulla var 4250 gr ved fødsel!:P

Skrevet

Er forholdsvis liten og slank, fikk kun mage under graviditeten. La på meg 8kg. Fikk en baby på 4 kg, 52cm. Til og med jordmor var overrasket da ungen kom ut, lurte på hvordan jeg hadde hatt plass til den pluggen. he he

Så det har ikke alltd sammenheng nei

Skrevet

Tror ikke det har noe å si nei....Det som har noe å si er om du har diabetes, da er muligheten for store barn stor...

Jeg selv har fått to barn en på 4200 og en på 5500....men siste var også 57 cm lang....

Skrevet

La på meg 20 kg, og sønnen min var 3560. Har lagt på meg til nå ca 7 kg, er 18 uker.

Skrevet

La på¨meg over 20 kg begge gangene, babyene var 4600. Hos oss var det arven fra far som spilte inn, men fikk noen spm av jordmødrene/legen om jeg hadde vært litt slipphendt med colaen...

Skrevet

Vi fikk beskjed på helsestasjonen første gang at vi

garantert ikke kom til å få noe lite barn. Jeg er 1,80 høy,

mens min mann er over 1,90 høy.

I vårt tilfelle så var det størrelsen på oss, som ville

være ganske avgjørende, fikk vi høre.

Skrevet

Dersom mor har et usunt og fettholdig kosthold så kan det påvirke barnets vekt i negativ retning (altså at barnet blir stort) men det er jo ikke nødvendigvis sånn da

diabetes eller andre livstilssykdommer kan visst også spores tilbake til mors meny i løpet av graviditeten

(stakkars min lille snipe... jeg spiser ikke sunnest)

Skrevet

Svangeskapsdiabetis har mykje å sei, men den kan ein få uten å ha usuntkosthold. eg har eit bra kosthold spiser ikkje snop drikker ikkje brus eller andre ting med mykje sukker holder meg til grønsaker og frukt, men ligger i fare sonen for svangerskapsdiabetis. snakka med jordmor om det og ho sa nokon berre fekk det uten at det hadde med kosthold å gjere.

Skrevet

jeg drikker MASSE brus og spiser MASSE snop!! er ikke bra, men bare MÅÅÅ ha det. med førstemann la jeg på meg 12 kg og fikk en unge på 4300g. denne gangen har jeg lagt på meg ca 9 kg (30 uker)

tenker det er bedre å spise litt usunt når røykesuget kommer i stedet for å ta en røyk!! (sluttet da testen var positiv)

jeg får mest sannsynlig en stor unge denne gangen og pga. jeg er veldig høy og mannen min er enda høyere!!

jeg spiser å drikker det jeg har lyst på!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...