Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 1.trimester var jeg i fin form, litt kvalm om morgenen av og til bare. Sulten hele tiden og utrolig trøtt. Syntes jeg var utrolig heldig som berga kvalme og oppkast. Men nå har jeg begynt å bli kvalm i de siste dagene. I går måtte jeg bare dra hjem fra jobb, gikk og brakk meg og hadde veldig mye spyttproduksjon. I dag igjen er jeg kjempekvalm, men har ikke kastet opp noe. Er dette normalt i 2. trimester? eller er det kansje noe helt annet.. Noen som vet eller har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Har ikke vært noe særlig kvalm i 1. trimester, men denne uken har jeg vært plaget med kvalme. Har ikke kastet opp, men får "kvalmebølger". Jeg er i 17. uke. Lurer på om dette er normalt...?

Skrevet

samme her...ikke plaget første trimester, men nå, i uke 15 og 16, har jeg vært dårlig...lurer på hvorfor det? men jeg reagerer veldig på lukter...ingenting som ikke får meg til å brekke meg...

Skrevet

Jeg er i uke 15 og har slike bølger jeg og. En uke fin så noen dager kvalm. Fikk vite av legen at det var vanlig å ha kvalmen frem til uke 20.

Skrevet

ok:) greit å vite...:=)

Skrevet

Så godt å høre at det er normalt og at vi er flere i samme båt:) Takker for svar:)

Skrevet

Jeg var mye kvalm og kastet opp en del i første trimester og var dermed sjeleglad da det plutselig ga seg! Men jammen meg har jeg begynt å bli kvalm igjen i ny og ne nå - er nå 27+6... Har kastet opp flere ganger bare den siste uka. Men har hørt fra erfarne gravide at dette kan skje - man kan få slike "tilbakefall".

Tror altså ikke det er unormalt å være kvalm i 2. trimester... Man hører jo om dem som er kronisk kvalme i 9 mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...