Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Vi har akkurat begynt med grøt om kvelden, det får han til noenlunde samme klokkeslett hver kveld. Har såvidt begynt med litt middag også, noen dager får han f.eks moste grønnsaker midt på dagen, noen dager får han frukt. Er det dumt å variere slik? Dere som gir flere faste måltider, gir dere den samme maten til samme klokkeslett hver dag?
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Kopierte dette fra tema- sidene her på dib, under kosthold: Til å begynne med består middagsmåltidet av små smaksprøver. Det er fint å begynne med kokt finmoset potet, gjerne tilsatt morsmelk. Etter noen dager kan andre kokte finmosede grønnsaker brukes. Det er viktig å la barnet få spise hver matvare for seg. Slik lærer det å skille smaker fra hverandre samtidig som en får prøve ut om barnet tåler maten. Det bør gå 3-4 dager før barnet får en ny type mat. Jeg har nettopp begynt å gi lillemann grøt på kvelden. Prøver å gi til samme tidspunkt hver dag. Tenker å holde på med grøten et par uker til han er oppe i full porsjon før jeg introduserer ett nytt måltid, som feks formiddagsmat. Synes det har vært vanskelig selv å planlegge hva jeg skal gi han først og når jeg skal gi han det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå