Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke fått barnehageplass ennå og det nærmer seg at jeg skal begynne i jobb.

Styreren i den barnehagen vi håper på skal derimot vurdere oss på nytt når hun kommer fra ferie om noen dager.

I mellomtiden har lillegutt fått påvist Cøliaki og alle sier vi må bruke det for det det er verdt.

Som sikkert noen har fått med deg så var han skikkelig dårlig for litt siden, måtte bl.a. starte spisetrening fra bunn av igjen. Det at han var så underernært som han ble har også hatt litt å si på at han er litt sent ute i utviklingen ellers.

Alle sier vi må bruke dette og skrive at han virkelig trenger en plass pga dette.

Men jeg er i tvil.

Vet det hadde gjort han godt og krysser fingerene for han. Men er redd barnehagen vil synes det er så mye ekstra jobb med en liten med cøliaki at det vil slå negativt ut på han og de ikke vil ha han.

Hva tror dere?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde brukt det for det det er verdt, tror jeg:)

Det slår nok ikke negativt ut når dere har virkelig behov for det.

Skrevet

Noen flere som har noen tanker eller erfaringer?

Skrevet

Jeg vet liksom ikke om det er en fordel eller ikke. Men hvilke argumenter vil du i så fall bruke med tanke på at han har behov for barnehageplass pga cøliaki? Ser liksom ikke helt sammenhengen. Men om du har en del kan du jo bruke det.

Skrevet

de har ikke lov å ikke ta han inn om de sier det er grunnen.

da er det bare å klage videre til barnehagekontoret...

kanskje du skulle sendt et brev både til barnehagen dere skal bli vurdert i og til barnehagekontoret. og forklart at dere trenger plass og hvorfor....

ville nok brukt det for det det er verdt ja.

får ikke noe bra forhold med barnehagen om dere skulle fått plass uten at de visste dette.... de vil ikke bli veldig imponerte de finner ut hva som feiler han. for det er jo litt mer-ansvar for barnehagen med en diagnose.

Skrevet

Nei det er der jeg ikke er helt overbevist heller.

Han er treg i utviklingen og går fremdeles på spesialnæring gjennom sondemating for å ta igjen vekten, det er dette de mener vi bør slå stort opp i mange fine ord.

Hmmm, blir så i tvil.

Skrevet

Ja vet de ikke har lov til å si nei til han pga dette, men de kan sikkert fint finne en annen grunn. Vet jo ikke om de har plass engang, fikk bare mail om at hun skulle se på saken igjen når hun kom fra ferie.

Men mener du at vi er pliktig til å opplyse om at han har cøliaki når vi søker?

Skrevet

ja det mener jeg,

har svart deg på den andre tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...