ls83 Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 jeg bare lurer på om jeg kan ta dette når jeg prøver å bli gravid??? legen min har ferie.
♥Rime♥ Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Vet du med sikkerhet at du IKKE er gravid kan du vel det?? Men dette er kopiert fra felleskatalogen, så jeg hadde holdt meg unna hvis du er usikker. Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Det finnes begrensede kliniske data for bruk av esomeprazol ved graviditet. Epidemiologiske data fra et større antall graviditeter eksponert for racematet omeprazol indikerer ingen malformasjoner eller føtotoksiske effekter. Dyrestudier indikerer ikke direkte eller indirekte skadelige effekter på embryo/føtal utvikling. Dyrestudier med den racemiske blandingen indikerer ikke direkte eller indirekte skadelige effekter ved graviditet, fødsel eller postnatal utvikling. Forsiktighet bør utvises ved forskrivning til gravide. Overgang i morsmelk: Ukjent. Det er ikke utført studier på ammende kvinner. Preparatet bør derfor ikke brukes ved amming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå