ls83 Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 jag har noe mage greier som gjør at jeg må ta nexium ved behov.. noen som veit om jeg kan ta det når jeg prøver å bli gravid... legen min har ferie..
-Petrine- Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Dette er hentet fra felleskatalogen: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Det finnes begrensede kliniske data for bruk av esomeprazol ved graviditet. Epidemiologiske data fra et større antall graviditeter eksponert for racematet omeprazol indikerer ingen malformasjoner eller føtotoksiske effekter. Dyrestudier indikerer ikke direkte eller indirekte skadelige effekter på embryo/føtal utvikling. Dyrestudier med den racemiske blandingen indikerer ikke direkte eller indirekte skadelige effekter ved graviditet, fødsel eller postnatal utvikling. Forsiktighet bør utvises ved forskrivning til gravide. Overgang i morsmelk: Ukjent. Det er ikke utført studier på ammende kvinner. Preparatet bør derfor ikke brukes ved amming Du trenger nok ikke slutte med Nexium selv om du prøver å bli gravid, ta uansett kontakt med legen din når hun/han er tilbake på jobb. Lykke til med prøving!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå