Gå til innhold

Press/nedpress - hvordan forklare følelsen av det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Hodet til babyen er bekreftet festet for 2 uker siden. Har idag 18 dager igjen til termin 15.aug.

Har spesielt den siste uken opplevd stikk (eller lynnedslag om du vil) som kan på en måte kjennes fra under navleområdet og helt ut i skjeden og det gjør vondt(!). Når det skjer/kommer, så klarer jeg som regel ikke å fortsette med det jeg måtte gjøre på der og da, eller jeg må sette meg rett ned og hvile noen minutter for at det skal gå over. Jeg klarer ikke å gå når det skjer.

Kan dette være nedpress og vil nedpress si at babyen presser seg mot livmormunnen?

Jeg hadde forventet at nedpress skulle kjennes tyngre ut, som et press/trykk og ikke disse lynnedslagenen som jeg kaller det...

Noen som vet eller kjenner seg igjen?

takk:) takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes det høres ut som bekkenløsning jeg...

Skrevet

Nei, det er det nok ikke, men takk for svar :)

Noen andre som vet hvordan nedpress kjennes ut?

Skrevet

Hei!

Har det på samme måten, jeg har termin 23 august. Jeg får fryktelig vondt i underlivet av og til. Det stikker og presser og jeg føler nesten at den skal dette ut. Har forklart dette til jordmoren og hun har sagt at det er fordi barnet nå ligger så langt nede i bekkenet.

Håper dette hjalp litt.

klem

Skrevet

Takk for svar, Tasseliten:)

Jeg tror også det er noe slikt siden hodet har feset seg.

Men da får jeg bare la det stikke og styre i vei - alt har jo en ende;o)

Lykke til videre!

Klemmer:):)

Skrevet

jeg har det også sånn, hatt det et par uker, men hodet på min er ikke festet da.... har termin 17 august...

Skrevet

Jeg hadde det veldig sterkt i slutten av forrige svangerskap. Kjentes ut som om det skulle komme ut en fot eller noe sånt der nede, det stakk skikkelig nedover i underlivet. Husker at jeg fikk det etter begravelsen til min manns bestefar, klarte ikke komme meg noen plass, satt å grein av smerte. Den gangen varte det lenge og, jeg syns det var skikkelig flaut, var jo mangen som merket det og spurde hvordan det gikk... Har ikke merket noe til det i dette svangerskapet, men har jo ikke termin før i oktober, så det kan vel hende det dukker opp seinere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...