SuperGlad Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 hvis jeg i værstefall blir liggende på føden/observasjon i lengre tid, vet dere om det er normalt at barnehager har kriseplasser i slike tilfeller. sambo blir da selvfølgelig hjemme, men kunne jo også trenge litt avlastning kanskje bare et par timer et par dager i uka, han er jo absolutt ikke vant til å gå hjemme med jenta vår dag inn og ut.
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 I Oslo vet jeg om en privat barnehage som tilbyr drop in barnepass(children planet eller noe sånt)...men tror ikke det er vanlig. Du kan jo ringe og høre der du bor. Men ikke undervurder pappan heller da, de klarer seg jo som regel fint bare det går seg til Jeg har flere venner som har gått hjemme i permisjon fra barna har vært 6-7 måneder, og det har gått så bra som bare det!
LivetErEnLek Skrevet 28. juli 2007 #3 Skrevet 28. juli 2007 Enkelte kommuner har slike plasser, men selv om du blir borte en stund, så vil nok ikke dere oppfylle noe krav til en slik plass i og med at pappan da vil være hjemme..
MintCondition Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 ..såklart pappaen klarer å være hjemme med jenta? Du klarer det jo du? Jeg tror ikke man får kriseplass så lenge man HAR noen som kan ta seg av barnet ihvertfall.
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #5 Skrevet 28. juli 2007 Klart han klarer å være hjemme med henne...? Kriseplassene er nok i såfall beregnet på folk som virkelig har behov for de.
Gjest ->>- Skrevet 28. juli 2007 #6 Skrevet 28. juli 2007 De fleste barnehager har ikke dette, men en del kommuner kan tilby slike plasser. Men det vil aldri i verden bli ansett som en krisesituasjon at far må være hjemme med barnet sitt alene. Kanskje om dere hadde 5-6 unger.
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #7 Skrevet 28. juli 2007 Jeg tror det er sånn at noen kommunale barnehager kan ta i mot ekstra barn noen få timer om det er krise. Men da må det nok være krise også, ikke avlastning.
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 Enkelte barnehager tilbyr dagplass, og ang om det er krise eller ei, det har jo ingen med uansett! Barnehagen driver vel ikke og spør og graver hva årsaken til behovet er vel!
dama Skrevet 28. juli 2007 #9 Skrevet 28. juli 2007 vi fikk plass til vår treåring(nå fire)på særskilt grunnlag da faren hennes blei alvorlig syk, og sykmeldt en evighet.. jeg var hjemme med minstemann og eldstemann går i skolen... ei venninne av meg fikk plass på særskilt grunnlag til sin datter da hun blei alvorlig syk... regner med at de fleste barnehager har plasser åpne til barn som oppfyller vilkårene om særskilt grunnlag.. hva de vilkårene er pr barnehage aner jeg ikke... samme som barn av enslig forsørgere, som blir prioritert framfor barn der begge foreldre lever sammen
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 Ellers kan du høre med frivillighetssentralen også De stiller opp til barnepass, husarbeid osv i en vanskelig periode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå