Mammapudding Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 På onsdag var jeg på føden med litt rier, jordmora som var der da sjekket meg og sa at det var modent, 1 cm åpnig og hun kunne kjenne hodet..men at det var litt vanskelig å finne siden livmorhalsen var litt desentrert..Hun trodde fødselen kom i gang i løpet av neste dag eller de neste 10 dagene.. I går var vi på føden igjen med mer vondt og traff en jordmor som sjekket meg og sa at det var verken moden eller åpent og kom ikke til å bli fødsel på uker enda... Hvordan går det ann? Hvem skal jeg tro på? Åpning og modning kan da ikke reversere?? Er forvirret jeg altså...
@nne p@ l@nne Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 ??? Hørtes veldig rart ut? Men husker når jeg skulle føde første gang og kom inn med skikkelig rier, da fikk jeg beskjed om å reise hjem igjen for jeg ikke var moden. Men jeg hadde så vondt at jeg nektet!! Ble sittende i gangen og vente og ble sjekket på nytt etter ca en time av en lege som forbarmet seg over meg. Og da var det jammen over 5 cm åpning? Tror ikke det skjedde på en time akkurat.
Mammapudding Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2007 Ja det er jo kjemperart at de kan si to så forskjellige ting! Men jeg har aldri født før så jeg må jo nesten stole på jordmødrene, de skal jo kunne dette:) Har jo selvsagt mer lyst til å tro på jordmora som sa at det var modent og at hun kjente hodet til babyen, hvis det ikke var hodet hun kjente hva var det da liksom..Sa det til hun jordmora i går, men hun sa bare at, nei det kunne ikke hun kjenne i alle fall...
@nne p@ l@nne Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 Det er nok ikke så lett og skille mellom 1 cm og ikke, men trodde det var ganske stor forskjell på om man var moden eller ikke? Men skjenner at du blir forvirret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå