Gå til innhold

Mennesker er stort sett overflatiske av natur...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så et program på Discovery science i går kveld. Om skjønnhet. Vises seg at vi mennesker allerede fra spedbarnsalderen foretrekker vakre mennesker. Et pent barn får også mer positiv oppmerksomhet enn mindre pene barn fra voksne...samme gjelder fra andre barn... Syns dette er nesten litt skremmende og til ettertanke.

Vi stemmer også ved valg påvirket av det vi ser vist nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna mine har en tante som er svært lite pen, og som likevel har vært favoritten til alle. For at hun er så herlig sprudlende og blid alltid. Tar seg tid til å gjøre ting sammen med barna, og er godt likt av både voksne og barn. Og har jo også sett blant barnehagepersonalet at det ikke alltid er de peneste som blir best likt.

Jeg vet med meg selv at utseende kan ha litt å si når det gjelder valg av partner, men også her er utstråling og sjarm mye viktigere.

Skrevet

Jeg har også lest om denne påstanden, og den stemmer nok i utgangspunktet; altså om man møter et klassisk pent menneske på samme grunnlag.

Men da jeg jobbet i barnehage for noen år siden, var det ganske festlig å se hvordan de barna man la merke til som spesielt søte i det man traff dem sjelden var de samme man ville pekt ut som de "søteste" etter å ha blitt kjent med barnegruppen over en tid. Man kommer bare så langt på utseende.

(Nei, vi drev selvsagt ikke med utpeking av søte barn, men you get my drift).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...