nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 hadde du lett/kjapp fødsel? Når begynnte du å ta de? takker for svar = )
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Jeg drakk bringebærblad te. Men det funka ikke, mulig jeg begynte litt seint. Fødselen ble satt i gang til slutt, men den tok ikke lang tid da..
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #3 Skrevet 28. juli 2007 Tok aldri. Aktiv fødsel i 12 timer (smårier i 15 timer før dette), en helt normal variant skulle jeg tro.
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 Ja - hadde helt glemt det (dattern er 3 år og 3 mndr) Det hjalp ikke särlig for jeg lå på födestuen i 16 timer (hjemme i 7 timer först) Og hadde pressrier i 1 time og 30 min - dattern ble tatt på 2 forsök vakum
Storebror & Lillesøster Skrevet 28. juli 2007 #5 Skrevet 28. juli 2007 Jeg begynte i uke 35,drakk teen og tok kapslene,jeg fødte 14 dager før tiden og fødselen varte 18 timer,riene ble så korte da hodet sod i åpningen fikk ikke presset ferdig før den var over,så de tok og hjapl til med vakum,hadde pressrier i 55 min,men må si jeg hadde en kjempegrei fødsel som var mindre vond en forventet,men vet jo heller ikke om det har noe som helst med disse kapslene og gjøre.
Sassy. Skrevet 28. juli 2007 #6 Skrevet 28. juli 2007 Jeg tok de slik som det er anbefalt (husker ikke helt hvor lenge). Fødte 4 dager før termin,og fødselen varte 2 timer fra begynnelse til slutt,og var en drømmefødsel :-) Men jeg var annengangsfødende da,og det har jo litt å si,nr 1 tok ikke så lang tid han heller (7-8 timer)
dama Skrevet 28. juli 2007 #7 Skrevet 28. juli 2007 tok både kapsler og drakk te.. mot slutten av svangerskapet omtrendt et sted i det siste trimesteret.. fortsatte en sutnd etter fødsel.. funket veldig bra for meg, fødte en stjernekikker.. hun kom kjempefort og det var en ganske kjapp og lett fødsel.. sprakk nesten ingenting sydde ett eller to sting livmoren trakk seg kjapt og godt sammen etterpå også.. bringebærblad styrker livmoren slik at sammentrekninene blir sterkere, livmoren blir mer smidig og tøyelig-slik at man ikke sprekker like lett og etterriene jobber mye mer effektivt slik at livmoren kommer kjapt tilbake til normalen igjen... funker knallbra
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 Jeg begynte på kapsler og te ca 3 uker før fødsel. Fødte på menstermin og fødselen tok 2 timer. hehe.... Livmoren min trakk seg fint sammen etterpå, i motsetning til førstegang da jeg måtte bli satt igang 13 dager over tiden og måtte få piller for at livmoren skulle synke. SÅ jeg syns det funka helt supert! Samme gjaldt ei venninde av meg. Ble satt igang 14 dager over tiden med førstemann. Med baby nr 2 tok hun kapsler og te i ukene før fødsel. Fikk babyen i en ambulanse før hun kom til sykehuset Husverten hennes gjorde det samme med nr 2, hun fødte i gangen hjemme. hehe
3b@rnsmor-30* Skrevet 28. juli 2007 #9 Skrevet 28. juli 2007 tok det de tre siste mnd jeg. og har hatt to kjappe og lette fødsler.
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 Jeg tok kapslene fra ca 7 mnd, og tror virkelig at de hjalp Jeg syns jeg hadde en lett og grei fødsel, selv om det tok nesten 2 døgn fra vannet gikk til Teodor ble født Jeg anbefaler kapslene, virkelig!!
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 28. juli 2007 takk for alle svar! nå ble jeg kjempe optimisktisk her = )
*jaja* Skrevet 28. juli 2007 #12 Skrevet 28. juli 2007 Ja. begynte i uke 35 tror jeg det var. Hadde en lynrask fødsel på 35 minutt. Vet jo ikke om det var de som gjorde det utslaget. Livmoren min trakk seg sammen kjempefort (noe som resulterte i sterke etterrier). Så kjapt at jordmor ble forundret, så jeg måtte fortelle om de kapslene..hehe.
fox`y Skrevet 28. juli 2007 #13 Skrevet 28. juli 2007 med 1 mann tok jeg slike tabbletter,fødselen varte i 19 timer å var ganske hard men alikevell fin.revnet en god del og måtte sy...ikke noen etterrier. med 2 mann tok jeg ikke, da gikk fødselen fortere.tok 11 timer..var lengre hjemme denne gang..kom på sykehuset klokka halv 4 og klokka 06.50 var gutten ute..revnet ikke så mye denne gang,..fikk masse etterier..
*jaja* Skrevet 28. juli 2007 #14 Skrevet 28. juli 2007 kan no fortelle at jeg ikke måtte sy et sting selv om fødselen gikk så kjapt. Dette var med 2.mann. Første tok 5 timer og var også ganske lett, men da tok jeg ikke de kapslene.
olla Skrevet 28. juli 2007 #15 Skrevet 28. juli 2007 Drakk bringebærBLADte og jeg har hatt 2 lette og kjappe fødsler. Husker ikke når jeg begynte, er jo ikke skadelig, så ikke noe i veien å drikke det!!
vårspiren Skrevet 28. juli 2007 #16 Skrevet 28. juli 2007 Jeg drakk bringebærblad-te de siste par månedene av svangerskapet. Det er ikke godt å si om det hjalp, men det var verdt et forsøk for min del. Jeg fikk en forholdsvis rask (4 timer) og ukomplisert fødsel til å være førstegangs. Hadde ikke tenkt over det før dette kom opp, men jeg tror kanskje det hjalp litt? Jeg kommer nok i hvert fall til å drikke denne typen te igjen hvis anledningen byr seg :-)
*Kleopatra Skrevet 28. juli 2007 #17 Skrevet 28. juli 2007 Tok ikke noe bringebærkapsler/te nei, og hadde vel en ganske lang og vond fødsel (stjernekikker). Men jeg rivna ikke heldigvis (er ikke det det bringebæra skal hjelpe mot?).
St.Sunniva Skrevet 28. juli 2007 #19 Skrevet 28. juli 2007 Prøvde å få tak i, men var jo alltid utsolgt...Snuppa kom til verden 16 dager før tiden med ks :-)
boble <3 Skrevet 28. juli 2007 #20 Skrevet 28. juli 2007 Startet med kapslene i uke 36, fødte 6 dager før termin. Det ble en kjap fødsel på 3 og 1/2timer, sydde et sting. Lykke til!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. juli 2007 #21 Skrevet 28. juli 2007 Jeg tok kapslene, husker ikke helt når jeg begynte, men det var sånn ca på det tidspunktet som er "anbefalt". Slutta da jeg gikk tom for kapsler (gikk 10 dager over tiden), så tok ikke de siste dagene før fødsel. Hadde ikke en spes lett fødsel syns jeg - 21 timer. Sydde litt, men ikke veldig mye...
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 28. juli 2007 #22 Skrevet 28. juli 2007 Begynte på de når jeg var i uke 36,gikk med modningsrier en uke.Når riene ble mer aktiv,gikk det fort for en førstegangsfødene,sa jordmoren.Men jeg brukte to dager på å få 2cm åpning,og enda over et døgn før pressriene startet..Så jeg vet ikke helt jeg,om det var så raskt..Hele greien endte i akutt-ks,men et var ikke pga kapslene.Hun kom 10 dager før termin..
Twig Skrevet 28. juli 2007 #23 Skrevet 28. juli 2007 Begynte å ta de 1 mnd før fødselen, men jeg ble også satt i gang pga lett sv.forgiftning da.. men 11 1/2 fra vannet gikk, og livmoren trakk seg veldig fort inn sa de..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 28. juli 2007 #24 Skrevet 28. juli 2007 Jeg tok de.. husker ikke hvor lenge.. Med første førstemann startet fødselen 3 uker før termin, sannsynligvis pga. en infeksjon i kroppen sa jm. den fødselen var drøy, de vonde riene startet fredag kveld og etter å ha blitt satt på drypp kom en liten blå smurf natt til mandag.. Lillemor hadde jeg maserier med lenge.. der begynte de ordentlige riene etter tøying på mandag, ble tøyd igjen på onsdag og fikk skikkelige tette og vonde rier.. Fredag tok de vannet og etter litt over 3 timer var hun ute.. (Var en planlagt igangsetting en uke før termin). Livmoren har trukket seg raskt sammen begge ganger og jeg har ikke revnet noe som helst. (JM. mente at det hadde en sammenheng med det også).
Gjest Skrevet 29. juli 2007 #25 Skrevet 29. juli 2007 Jeg brukte kapslene begge gangene. MEN Jeg bruker de som en slags kur. Så jeg begynner i uke 12 og jeg dobler dosen i siste mnd før fødsel. Har hatt to kjappe fødsler, måtte sy noen sting med første, men slapp unna med neste mann. Jeg anbefaler de på det sterkeste. Men som sagt; jeg har kun erfaring med å bruke de fra uke 12 og Ikke kun de siste ukene....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå