Gå til innhold

Gruer meg skikkelig....... Buuhhuuu....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I April og i mai fjernet jeg de to visdomstennene nede hos oral kirurg - de var nesten helt fremme, men de hadde dårlig plass og kronglete rötter - den ene hadde tom 3 rötter. Oral kirurgen brukte 50 min på den ene og 15 min på den andre. Var veldig redd og nervös på förste tannen - men var så bedövet samt tatt valium så det gikk veldig bra - samme opplevelse gang 2.

Vel, - oral kirurgen sa at de to oppe er det plass til og mente at vi skulle se ann de da man ikke skal fjerne uproblematiske tenner.

UUULLLL nå har jeg i 2.5 uke gått med lugging og tidvis dunking i de to oppe. De ser ut som om de er helt fremme, men de jobber seg vel litt mer nedover siden det ikker er noe å bite mot.

IOM at vi pröver på nr 2 (barn da altså) så er jeg redd for å gå m tann problemer i svangerskapet.

Börr jeg be tannlegen min trekke de ? Er det vondt å trekke tenner ? - Har aldrig trukket en tann i hele mitt liv (ikke engang melketenner som hang i en tråd....)

Hörer gjerne fra dere :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har trukket 4 tenner, en av dem ved oralkirurgisk inngrep. Ingen av dem var visdomstenner da men... Den som måtte opereres ut var ikke så ille egentlig...den ble jo "plukket" ut, mer enn trukket. Var mest ubehagelig å trekke de 3 andre....det knaker og gnikker og *brrr* er ganske ekkelt, men det går jo fint. Du blir bedøvet og så dytter tannlegen en litt butt "syl" (aner ikke hvordan det så ut, jeg bare innbiller meg at det er det nærmeste sammenligningsgrunnlaget) på ene siden av tanna som skulle vekk...rugget frem og tilbake (løsne tanna) - så på andre siden og så tar de en tang og drar det de kan.

Skrevet

Hjäääääääääääällppes !! Trodde ikke de brukte tang lenger jeg ? Tar de ikke å skrur de ut nå om dagen ?

Den syl dingsen brukte de og når jeg var hos oral kirurgen .

Skrevet

Var ikke meningen å skremme!! Stakkar...hehe... Altså...tang og tang.. Det er en slags tang, ikke sånn verktøytang ;o) Den går liksom rundt hele tanna, også drar og rikker og snur de på den sånn at tanna kommer ut.

Skrevet

Åhh da er det sikkert slik skru greie. Gryynnt - Får kontakte tannlegen min på mandag om han er hjemme fra ferie. Blir vel å måtte fjerne de to oppe også :o( Får gjöre som da jeg skulle t oral kirurgen be om valium ....... Jepp jeg er litt pysete - ikke redd lyder eller bedövelse men redd for å få smerter under behandlingen !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...