Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 hei,jeg skal føde mitt femte barn. har hatt helt normale fødsler,men med nr fire skjedde det "noe" under fødsel. for helt siden fødselen hans får jeg så vannvittig vondt ca 10-15 min før jeg må på do å bajse,må seriøst puste meg gjennom smertene mens bajsen er på tur ned. derfor har jeg fått skikkelig angst for å føde.. ikke har jeg tora å snakket med en lege om prob mitt,har helt angst for at de skal oppi "der bak" å rote å lete etter grunn til smertene.. hadde det ikke vært for smertene jeg har,har jeg gladelig født normalt!!
aanonym Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Jeg er rimelig sikker på at de vil ønske å undersøke deg med tanke på å evt fjerne problemet ditt, og for å se hva en ny fødsel evt vil gjøre.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #3 Skrevet 28. juli 2007 joda,men da må jeg kansje opereres?? noe har blitt skjevt der bak.. au au.. huff,jeg må vel ta de tunge skrittene til legen allikevell da.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 Hei. Jeg har det nesten slik som deg, men det er ikke sikkert det er det samme. Jeg får litt ubehag like før dobesøk. Akkurat som om det skulle vært sårt lengre oppe i tarmen, det jeg tenker på er om det kan være en rift som ikke får gro, pga div ting. eller innvendige hemmorider? En blodåre som er åpen...?? I så fall..... Når jeg sitter på do, så må jeg nesten drive yoga for å komme meg gjennom det. Jeg må lukke øynene, tenke på helt andre ting, puste dypt, gjøre alt jeg kan for å slappe av, om ikke gjør det bare enda vondere. Dette har jeg hatt i 4 år nå (4 år siden sist fødsel) og nå den siste måneden har det faktisk blitt bedre. Jeg lurer på om jeg har funnet ut hva det er . Jeg tror jeg må ha hatt en rift av noe slag etter fødselsperioden, så er jeg så redd for å oppleve smertene jeg hadde ved sist fødsel at jeg strammer alle muskler der bak nå jeg gjør mitt fornødne. Dermed blir det bare trangere og jeg revner mer; altså det får aldri gro. Jeg har alltid hatt veldig fast avføring (sorry detaljene) men i det siste så har jeg ikke hatt det og da har jeg plutselig greid å slappe av under toalettbesøkene. Nå virker det som om dett har gjordt underverker og et 4 års helvete er over....nesten. I dag var det vondt igjen, fordi jeg var hardmaga og greide ikke å slappe av. Tror jeg må jobbe med meg selv (psyke) og lære meg å slappe av, spise annen kost og muligens ta slik ducalakk eller hva det heter.....bare for en periode, så jeg får vendt meg av disse dårlige uvanene. Det føles som om tarmen har forandret seg, som om både vinkling o.l. har endret seg etter fødsel, og det føles feil til tider, men jeg har troen på å prøve å føde, kanskje ting bedrer seg denne gangen. Jeg skjønner godt om du vil ta ks. Du må gjøre det som er rett for deg. Snakk med legen din, da føler du det sikkert bedre etterpå. Lykke til da!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #5 Skrevet 28. juli 2007 Jeg får også vondt før jeg må på do...Er mer som at jeg blir kaldsvett og må puste meg gjennom det..Jeg har ikke født før da, men... D er iallefall skikkelig vondt.. Mange steder sier de at de aldri TVINGER en kvinne til vaginal fødsel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå