Gå til innhold

Trener dere brystvortene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som smått begynt å *herde* de.. med å gni de med et grovt håndkle.. fy f.. det gjør vondt.. klarer ikke hver dag.. men jeg kan skjønne at dette er lurt.. tenk om bebein hadde begynt å sugd med den kraft en bebi suger på mine uskyldige ømfintelige vorter? .. ja da hadde det ikke gått mange timer før jeg hadde fått vondt.

det som er er at jeg stimulerer visst melkeproduksjonen.. kommer litt blankt ut av de..men det gjør vel ikke noe ?? eller?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ikke herde brystvorten, nettopp fordi du setter i gang melkeproduksjonen. Det er fare for at du kommer til å lekke resten av svangerskapet og må bruke ammeinnlegg allerede nå.

Skrevet

oi er det sant?. jeg som trodde jeg var så flink her..

Skrevet

Jeg skal ikke påstå at jeg er noen ekspert på området, men det er det jeg har hørt ihvertfall... Melkeproduksjonen blir ihvertfall stimulert, og det kan virke fremkalle rier - dersom du er moden for det. Om det har noe å si for kvaliteten i melka når babyen kommer, vet jeg ikke. Men tror vel egentlig ikke det...

Skrevet

Jeg trener dem som bare det, må klemme ut melk av dem innimellom også,for jeg får så utrolig spreng...jordmor sier at dette er bare positivt (og herde dem altså) og hadde ingenting og si for hverken senere melkeproduksjon eller for tidlig fødsel...er man fødeklar,moden og i tillegg begynner og få åpning, kan brystvorte stimulering gjøre sterke kynnere om til rier, og hjelpe fødselen i gang..dette er det eneste=). og den fete råmelken som babyen skal ha i starten, er det umulig og "bruke opp", da denne blir produsert ved hjelp av babyens sugerefleks og hormonene som frigjøres ved fødsel..(prolaktin tror jeg det heter)... er ikke noen proff i det hele tatt jeg assa, i fare for og bli oppfattet som bedreviter, men dette var det jeg fikk opplyst av min jordmor,så får hva man gjør,være opp til hver enkelt, men jeg kommer til og fortsette=)

Skrevet

Jeg mener det ikke er vits å gjøre brystvortene såre før de blir det selv. For å sette det på spissen: man pådrar seg ikke gnagsår for å tåle gnagsår bedre.

Som sagt på spissen

Skrevet

brystvortene blir jo sterkere .. tåler mere etter at man herder de.. de leger seg selv etter at de blir såre.. men da tar det litt lenger tid før neste gang de blir såre igjen.. er det ikke sånn da?.

Nei ikke vet jeg om det er noe i det men jeg kjente bare før jeg begyte hvor lite som skal til før jeg ble nummen og øm.. så da tenkte jeg at det kunne være bra å begynne litt tidlig.. er 26+4 forresten.

Skrevet

Må bare legge til her at jeg har ammet 3 barn. Jeg har aldri herdet brystvortene, og har heller ikke hatt problemer med at de er såre ut over hva som ligger innenfor normalen. Jeg tror mye ligger i teknikken når man ammer. At babyen ikke henger i puppen og at man skifter stilling på babyen slik at ikke samme området blir belastet hele tiden. Jeg har til å begynne med ofte snudd babyen andre veien, dersom jeg har vært sår. Det er mange ting man kan gjøre for å unngå å bli sår.

Men det kan godt være at huden min er sterk og tåler litt røff behandling. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...