fruktfat Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Skal kjøpe meg ny ovn. Har mest lyst på en med induksjonstopp, men det er jo litt dyrt. Noen som kan anbefale det ene eller det andre, evt. tipse om pris?
It's all about me Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Kjøp induksjon, det er verdt hvert eneste ekstra øre. - Ting koker opp på halve tiden eller mindre - Regulerer du tempraturen skjer forandringen umiddelbart. - Søl kan tørkes av med en gang pga at platen sender bare varme når en kjele eller stekepanne står oppe. Derfor også myyyye lettere å holde ren. - Bruker mye mindre strøm. Alt skjer fortere og det er bare den delen av plata som det står noe på som varmes opp. - Mer barnesiker, platene blir fort kaldeigjen. Det er en drøm å bruke, og kommer ALDRI til å ha vanlig topp igjen, jeg elsker min )
Mrs. Bouquet Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 Har du råd så induksjon uten tvil. Men kan hende du må ha deg noen nye gryter også.
It's all about me Skrevet 28. juli 2007 #5 Skrevet 28. juli 2007 Grytene på IKEA passer til induksjon og gode å bruke. Dessutten er det bare å teste de en har ved å holde en megnet under. Henger den fast er det brukendes. Jeg stemte i utgangspungtet imot da vi skulle kjøpe pga av at jeg hadde spart opp en masse stiendyre gryter. Men guri så glad jeg er nå for at jeg ga etter )
SnupsaTupsa Skrevet 28. juli 2007 #6 Skrevet 28. juli 2007 vi har hatt induksjon et par år og det er helt klart verdt det!!! Hadde før det også en ny keramisk komfyr, men likevel...
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #7 Skrevet 28. juli 2007 Signerer Intensity.. Vi har tatt tiden på vår dyre, nye vannkoker (som vi ble prakket på i en butikk og trodde på selgeren...) OG vann i kjele på induksjonstopp.. HEIA INDUKSJONSTOPPEN! dessuten er det enkelt å sikre den for barn. Det er en knapp som låser ovnen, så man ikke kan sette den på som liten tass... Enkel å gjøre ren, stilig i interiøret. Ovnen blir et møbel på kjøkkenet.. Vi har saladmaster kjeler- de koster omtrent 60 000 for settet, men IKEA sine billige gryter passer også. De selger induksjons gryter overalt nå. Her som med alt annet, har det med hva man har lyst og råd til å ha. Det er individuellt!! STERKESTE ANBEFALNINGER!!
Sjefsmegga Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 Vi skal ha det når vi skal bytte ut kjøkkenet i hvertfall :-) Svigermor har det og det er helt supert... Koker så fort opp...pluss at det er sikkrere i forhold til tørrkoking.. Mer barnesikkert er det også...så helt klart..vel værdt de ekstra kronene... Husk..på sikt sparer man inn litt på strømforbruket også :-)
fruktfat Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. juli 2007 'hm, da får jeg spare et år til. 10 000 kroner til ny ovn har ikke jeg. Noen som vet hvordan man kan skaffe seg penger i en fei? ;-)
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 Du som har saladmaster kjeler, så du tv2 hjelper deg når saladmaster var med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå