vilha3 (09.09.07) Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Kjenner rett som det er at babyen liksom sitrer eller har en slags krampe i 2-3sek. Noen som vet hva dette kommer av? Er i uke 34.
marghald Skrevet 28. juli 2007 #3 Skrevet 28. juli 2007 Det har jeg lurt på også! Jeg er i uke 32, og opplever dette nesten hver kveld når jeg legger meg. Da kommer 2-3 kanonspark som kjennes ut som krampetrekninger... Aner ikke hva det er, men si gjerne i fra hvis du finner det ut!
vilha3 (09.09.07) Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2007 Hehe, har faktisk tenkt tanken, men vet ikke helt hva jeg skal tro. :-) Må huske å spørre jm neste gang jeg skal dit.
Møsling Skrevet 28. juli 2007 #5 Skrevet 28. juli 2007 Hei. Dette gjorde min baby også. Det begynte rett etter uke 30, og fortsatte frem til fødselen for en uke siden. Han har også hatt litt skjelvinger etter fødselen, men han er helt frisk og fin. Han var stor, 4515 g og 54 cm. Fikk beskjed på klinikken at store barn kunne ha litt lavt blodsukker, og det kunne forårsake lett risting. Men som oftest er det ingenting. Ristingen har avtatt i løpet av hans første uke. Har hørt om flere andre med "ristende" barn, men det er ikke noe galt med noen av dem.
vilha3 (09.09.07) Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2007 Takk for svar. :-) Og gratulerer med en stor plugg! :-) Mener å huske at vi lærte på sykepleien at fostere og spebarn kan ha skjelvinger pga umodnent nervesystem, så det kan kanskje være det- slo det meg plutselig. Regner med at alt er bra med den lille, men lurer litt på hva han driver med der inne av og til. Hehe.
babyimagen2 29.07.07 Skrevet 28. juli 2007 #7 Skrevet 28. juli 2007 ja.. her kommer det plutselig noen ristninger fra magen av og til. første gang (og kanskje litt etter=P) bli jeg litt bekymret og funderte på om hun hadde epilepsi annfall inni der. kjennes nesten sånn ut! men er blitt litt vant til tanken om at den sikkert ikke er noen ting og helt vanlig=)
*RutIetutt* Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 Ja, sånn er min baby også. Tror det er når de tisser, jeg. Husker Tobias sitret sånn da han var nyfødt og tisset noen ganger;o)
enpå3ogenpå1 Skrevet 28. juli 2007 #9 Skrevet 28. juli 2007 jeg har også hørt at det er pga nervesystemet. Men ikke usannsynelig at de tisser heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå