Gå til innhold

Unger på 12 som bruker sminke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns folket om jenter på 12 år som bruker sminke til daglig? Jeg syns egentlig d er helt vilt! Jeg begynte så smått å bruke sminke da jeg var 16.... Er ik sminke noe som er forbeholdt voksne/ungdom?? Min stedatter bruker sminke, og de fleste i klassen hennes gjør d!! En ting er at de går med samme type klær som meg, som er voksen-klær, men at de i tillegg bruker sminke-de ser ut som små voksne! I ekstreme tilfeller ser d "vulgært" ut, syns jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

som jeg skulle sagt det selv.

Skrevet

Syns ikke noe om det. Greit at de prøver litt innimellom, men ikke daglig.

Skrevet

Brukte sminke når jeg var i 13-14 års alderen. Nå derimot bruker jeg ingenting. Hadde nok muligens ikke likt at mine døtre begynte så tidlig med det..

Skrevet

"Alle" her jeg bor bruker sminke når de er 12-13 år, og jeg syns det er HELT vilt.

Datteren til samboeren min er 13 år, og sminker seg litt. Bare mascara, noen ganger øyeskygge og lipgloss. Det føler jeg er okei, men noen av venninne hennes er skikkelig hardt sminket og ser egentlig bare rart ut.....

Skrevet

Har ei datter som blir 11 snart, og hun har heldigvis fremdeles ikke nevnt dette med sminke..

Men når dagen kommer, kommer jeg til å si akkurat hva jeg mener. Og det er klart at tung sminke på små jenter bare ser tåpelig ut.

Skrevet

min datter på 13 bruker sminke hver dag,tidene forandrer seg hele tiden,ser ikke på det som noe stort problem,tenk på alt de kunne ha gjort som er mye værre.

Skrevet

Enig med quicksilver her nede..

Jeg brukte sminke da jeg var tolv. Mascara, kajal, highlighter og gloss. Bruker det samme i dag (5 år senere)

Skrevet

Ser ikke det store problemet jeg. Brukte sminke så snart vi begynte på ungdomsskolen, littegrann før det også.

Skrevet

Til daglig er en ting, men noe annet til klassefester ol. Da mener jeg ikke at de skal pøse på med sminke, men litt mascara og lipgloss går fint da.

Jeg begynte sånn smått å sminke meg da jeg var 12 år, men da kun til klassefester ol.

Skrevet

Hva vi synes er vel igrunn ikke noe de bryr seg særlig om:-)

Har ei på 19 og ei på 14, den eldste begynte sent med sminke og kan ofte gå uten ennå. Mens hun på 14 begynte nok da hun var 12, så ut som en panda og lekkert var det ikke. Men etterhvert har hun lært seg å sminke seg pent og naturlig og da synes jeg ikke jeg kan nekte henne det. Alle venninnene gjør det også, noen mer og noen mindre:-)

Tidene forandrer seg stadig og jeg husker at jeg begynte vel med sminke så smått i 13 års alderen.....

Skrevet

Begynte ikke med sminke før jeg var 17år jeg.

Hadde ikke behov for det.

Virkelig - Jeg hadde ikke behov for det.

Skrevet

Og når jeg sier sminke mener jeg mascara.

Og det er kun det jeg bruker den dag idag - når jeg gidder å sminke meg.

Skrevet

Ser de fleste som kritiserer dette IKKE har barn i den alderen selv..

Quiksilver (??) nevner at tidene har forandret seg, og vi som HAR barn på 12- 13 år, kan bekrefte dette. Har selv en datter som så smått begyne å sminke seg når hun var elleve (12,5 nå). Men ikke ekstremt, forsiktig mascara, lipgloss og er svært nøye med hår og sveis.

Jeg syns det var tidlig, men når min 5 mnd gamle datter setter seg opp, så syns jeg også det er tidlig. Vi som foreldre får et annet tidsperspektiv på ungene våre enn utenforstående., Vi følger de hele veien.

når jeg ser tilbake på når datteren min begynte å sminke seg, så så hun veldig opp til min lillesøster (hennes tante) som sminker seg ekstremt mye. Tanten er en naturlig nydelig jente på 23 (da) men bruker FOR mye øyensminke. Så niesen ville nok gjøre litt som sitt store forbilde Tante.... Selv sminker jeg meg fint lite. Huden min tåler det ikke.

Kommer ikke til å nekte datteren min det- men gjem unna disse øyenbrynsknivene... DEN fikk hun ikke til- det ble jævlig... Hadde hun enda spurt om hjelp, og ikke bare forsynt seg..

Skrevet

Det er naturlig at de i den alderen ikke vil bli betraktet som barn lengre. En av tingene er da å sminke seg. Ser ikke hva som er galt med det, men om det er pent? Nei ofte ser det helt forferdelig ut.

Skrevet

Jeg har ei tøtte på snart 13, og hun har sminket seg en stund nå. Så lenge det ikke er for mye, synes jeg at det er greit. Har ei på 11 også, og hun sminker seg stort sett til klassefester, handleturer, besøk osv. Men begge er flinke til å sminke seg, og overdriver ikke. De fleste venninne til eldstejenta sminker seg daglig.

Tidene forandrer seg, det skal være visst. Når mine venninner sminket seg da jeg var 13-14 synes jeg de var urteit, og at det så helt rart ut. Men tidene forandrer seg =)

Dersom de skulle sminke seg for mye, eller kle seg for voksent sier jeg i fra. Ikke aktuelt å gå å vise frem mest mulig av magen feks.

Skrevet

Haha da jeg var rundt 11-12 så sminka vi oss, så helt sykt ut,

skikkelig alt for mye..

Brukte til og med blå leppestift:)

Haha

90-tallet,det skjønne 90 tallet;P

Skrevet

Synes det er helt greit, men bare litt mascara og lipgloss.. Dersom det blir formye, ser det bare komisk ut..

Skrevet

jobber på barneskole, og jobbet sist år i 6. klasse, og det er ganske vanlig at både de i 6. klasse og 7. klasse sminker seg altså...

om jeg synes det er så bra er en annen ting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...