Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Mannen min røyker, og jeg er bekymret for om dette kan påvirke min lille datter som sover på soverommet vårt? Vet at man ikke skal samsove når man røyker, men når hun sover på min side (altså at jeg ligger i midten), er det ok? Uff....om han bare kunne hatt vett til å slutte.... Send gjerne noen linker med skremmende info jeg kan vise han! ;o)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Pappan og jeg sover faktisk på hvert vårt rom pga at han røyker...Tar rett og slett ikke sjansen! Nå har han planer om å slutte etter ferien, krysser fingre... Røykeånden vil uansett være i hele rommet, så tror ikke det hjelper å ligge et lite stykke fra. Å bli jaga ut av soverommet vil kanskje fremskynde en eventuell røykeslutt?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #3 Skrevet 28. juli 2007 Det der synes jeg høres utrolig hysterisk ut! Hehe... makan altså. Stakkars mann- han må være oppgitt. hihi
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Hysterisk? Kall det hva du vil. Barnets helse og trygghet kommer først, og det er mannen min (- som for øvrig er verdens beste ) helt innforstått med.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 På internettsidene til landsforeningen mot uventet barnedød el hva de heter) står d saklig info om saken... D kan du jo vise han, d burde i grunnen være skremmende nok i seg selv! Og selvsagt kommer barnets helse og trygghet først... Helt enig med deg!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Det at barnet ligger i samme seng som deg/dere er jo like farlig ihenhold til krybbedød som røyking. ikke bare nikotinen som er farlig, tenk på overoppheting....
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Barnet blir ikke overopphetet når det ligger under sin egen, lille dyne ved siden av meg. Dessuten ligger jeg aldri i beruset tilstand ved siden av barnet, så hvorfor er det farlig å samsove da...?Det er vel heller ikke nikotinen som svever rundt i lufta, men kullos som fortrenger oksygenet.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #8 Skrevet 29. juli 2007 Hehehehehehhehehehehehe jaget mannne ut ja... hahahahaha drøyt......!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #9 Skrevet 29. juli 2007 Du anonym som sier at samsoving er farlig mht krybbedød, bør sette deg litt bedre inn i saken! Tydelig at du har lest minimalt om dette siden du slenger ut en slik påstand!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #10 Skrevet 29. juli 2007 samsoving er ikke anbefalt .det kan føre til krybbedød ,uansett om man røyker eller ikke. jeg tror de her godt av og lære seg og sove i egen seng.
ScaryMama Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 Jeg er veldig for samsoving. Jeg har en HS som har hele tiden vært i mot det, så jeg har satt meg veldig inn i saken. Hvis man tar noen forhåndsregler, så er det ikke funnet noen holdepunkter for at det øker faren for krybbedød. Enkelte studier har faktisk funnet at det kan redusere faren... Hvorvidt de har godt av å lære å sove i egen seng er en annen debatt, og helt irrelevant til hvorvidt det øker faren for krybbedød.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #12 Skrevet 29. juli 2007 Hvor står det at det ikke er anbefalt? Om man følger rådene ang samsoving er ikke det mer risikabelt enn at ungen sover for seg selv. Ved samsoving har man tvert imot større kontroll på ungen, du oppdager f.eks med en gang om den kaster opp og blir i det hele tatt utrolig var på ungen. Dessuten (-brannfakkel): Samsoving er det eneste naturlige.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2007 #13 Skrevet 29. juli 2007 jeg har også lille mann på min side om natten, jeg ligger i midten.. føler meg altså tryggere slik.. men pappa ligger ytterst og er røyker...:S ikke bra..!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå