Gå til innhold

Noen som var gravid da de giftet seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi har bestemt oss for å få barn! Samtidig så håper jeg at min kjære snart vil fri.. noe jeg tror er ganske nært forestående:). Lurer derfor på når det skulle passe å gifte seg, med tanke på mage, kjole osv. Er det "fint" å gifte seg med mage, hvilken månded er best? Hvilke reaksjoner fikk dere, og hvordan opplevde dere dagen? Noen som giftet seg som gravide, og som har noen erfaringer å dele? Tips om fine gravide bryllupskjoler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vi giftet oss 16 juni i år...og jeg har termin 4 sep. var da nesten 6,5 mnd på vei. Ligger noen bilder på profilen min, men de er litt små da.

Dagen var super, kunne ikke ønsket meg noe annerledes. Mannen min synes også det var fint å kunne forevige magen på bryllupsbildene. Alle i fam. var positive til at jeg var gravid, og frisøren,prest ol. synes også det var kjempe stas. Skal ha utdrikningslag etter jeg har født har jeg fått beskjed om. Jeg hadde en vanlig kjole som ble sydd litt ut i livet...utrolig hva de sydamene klarer.

Tussi som er her på bim giftet seg i feb. og da var hun 6 mnd på vei også. Kjempe fin var hun.

Skrevet

Du var kjempefin!! Takk for svar!

Skrevet

Det var hetl OK å gifte seg med mage. Jeg er en som får tidlig stor mage, så 16 uker vistes veldig godt! Nå var jeg klar over det de på forhånd (hat ett barn fra før), men om du ikke helt vet hvordan du blir så er det viktig å kjøpe en kjole med snøring/regulering - som kan justeres helt frem til dagen.

Skrevet

eg gifter meg i september, og er da 23uker på vei!=)magen viser godt allerede, så d blir spennende.

har valgt en vanlig kjole som sydamene skal fikse for meg. gledermeg masse!=)

Skrevet

Det går jo stort sett veldig greit, og kjole etc. er jo ikke noe problem. Men for min del var jeg så utrolig dårlig da jeg var gravid at jeg ikke hadde klart å gifte meg de første fire mnd. Så når jeg nå gifter meg er jeg helt sikker på ikke å bli gravid igjen før bryllupet.... (Jeg kastet opp mange ganger om dagen og uansett hva jeg gjorde eller ikke gjorde...) Men dette kan man jo aldri vite på forhånd da....

Skrevet

Jeg var 17 uker på vei da jeg giftet meg. Hadde fått litt mage, men under brudekjolen var det ingen som så den. Kjolene sitter ofte litt rundt toppen av livet, så magen kommer litt mer under. Jeg hadde moulin souge sin Maggie Sottero modell, og alle var veldig overraska over at magen helt var "borte" den dagen i forhold til ellers ... hehe...

Skrevet

Heisan!!!

Vårt bryllup begynte vi å planlegge i svært god tid. Jeg ble gravid i februar (ikke helt planlagt) og bryllupet skulle stå i august samme år. Da vi fant ut at det var en baby på vei var innbydelsene i trykken og det meste bestilt og planlagt allerede. Vi fant ut at en baby ikke skulle sette stopper for bryllupet vårt. Derimot var det utrolig koselig å si løftene til mannen min i kirken mens vesla sparket i magen.

Jeg var i uke 28 da vi giftet oss. Hadde ikke så stor mage heldigvis for kjolen som allerede var bestilt hadde 9 mnd leveringstid. Jeg måtte derfor presse meg inn i str 38! Alle syns det var koselig med min lille kul på magen. Utdrikningslag hadde jeg og den dagen ville jeg ikke ha byttet mot noe annet! Bryllupsvalsen ble en smule forenklet pga bryllupsvalsen og jeg var mye dårlig i bekkenet på bryllupsreisen, men det gjorde ingenting. Bryllupsbildet vårt har stått utstilt på rådhuset hjemme i Fredrikstad og bildet blir brukt som reklame for en gullsmed. Nå sist så jeg bildet vårt i magasinet "Ditt Bryllup". Ergo syns andre det var flott med et nygift par med baby på vei! Jeg er glad for at vi giftet oss som planlagt og jeg følte meg flott som gravid brud!!!!

Har desverre ikke tips om mammabrudekjoler for jeg giftet meg i en vanlig en. Heldigvis hadde jeg valgt en med snøring i ryggen og det gav meg litt ekstra stoff til magepartiet.

Lykke til:-)

Skrevet

Var seks uker på vei da vi feiret bryllup. Mannen min visste det ikke før dagen etter, han fikk en body med "pappas hjerteknuser" sammen med graviditetstesten i morgengave :-)

I utgangspunktet hadde jeg ikke vært dårlig på forhånd, men denne dagen var det VELDIG varmt og kjolen min var rimelig tettsittende og hadde korsett under. Dagen gikk forsåvidt greit, men var veldig trøtt når den var over. Men det dumme er at i ettertid, så blir jeg kvalm når jeg tenker på bryllup og bryllupet, både mitt eget og et annet jeg deltok i denne sommeren... Og det er jo ikke så hyggelig å tenke tilbake på sitt eget bryllup med kvalme i tankene.

Så dersom jeg hadde visst at det gikk så fort så hadde vi nok ventet en måned til når vi først hadde ventet så lenge...

Men det var min erfaring da. Sikkert greiere når man er kommet lengre i svangerskapet. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...