fleXibel Skrevet 28. juli 2007 #1 Skrevet 28. juli 2007 Og jeg tror de som skrev innlegg der må ha mønsterunger.. Syntes det virket som en god ide å prøve å ha havregrøt til frokost (har hatt havregrøt før, men det etter duppen før gåtur o.l.) Og jeg hadde på litt kanel og en smør-klatt..bittelitt sukker og rosiner (som hun er så glad i..) Vel.. spiste litt hun da..ikke så mye som jeg trodde.. Må vel ha den eneste ungen som ikke spiser stort...(hun er så småspist)...eller som er mønsterunge og super i seg all maten..
Mrs. Bouquet Skrevet 28. juli 2007 #2 Skrevet 28. juli 2007 Hehe, mat er det mange som sliter med. Spesielt når de får egen vilje i hva de vil ha og ikke. Frokost er jo ofte det flest mennesker kutter ut fordi matlysten ikke er så stor om morgenen.
fleXibel Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2007 Ja.. hun er vanskelig på de meste punkter ang mat.. * brødskive blir gjemt innafor kinnet og spytta ut.... * kjøttbiter, gulerøtter og evt erter blir spytta ut osv føler meg som ei dårlig mor for jeg får ikke i henne mat.. noen sa at det hun har fått i det siste ikke er bra i lengden, men hva annet kan jeg gjøre når jeg har prøvd det meste i å gi henne mat.. Blir for det meste brødmat og grøt og youghurt på henne om dagen fordi hun virker matlei.. og jeg skifter pålegg, bytte på youghurten, prøver å ha oppi ekstra i grøten..men når det kommer til mer mat spiser hun enda dårligere enn det hun gjør med brød og grøt.. blir så fortvilet,,
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 Jeg mente ikke at du er dårlig mor selvom du ikke får i ho mat, de tmå du ikke tro! Det jeg mente med at det ikke er bra i lengden, var at ho får kanskje ikke alle de næringsstoffene o.l som ho trenger.. Det er no jeg tror, men ikke vet.. Som jeg sa, så lenge du får i ho mat så er det ikke stort mer du kan gjøre.. HUSK at unger er forskjellige.. Noen spiser lite, andre spiser mye.. Det går IKKE på deg som mor.. Cheer up =)
fleXibel Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2007 JEg er fullstendig klar over at det ikke er bra i lengden.... Men følte meg dårlig fordi du måtte påpeke det for meg.. Hun kaster opp hvis jeg gir så mye mer enn det hun får.. kan evt gi middag utenom..men mer enn det og hun begynner å brekke seg. Synes jeg bør være forsiktig slik at det lille hun har innabords holder seg der.,
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. juli 2007 #6 Skrevet 28. juli 2007 Beklager det da hvertfall, det var ikke meninga og ikke mener jeg du er dårlig mor heller, det vet du.. Jeg er sikker på du gjør det som er helt riktig.. Du prøver, men ho vil ikke, da er det ikke noe annet å gjøre.. Ho får jo i seg mat liksom =)
fleXibel Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. juli 2007 Jeg kunne sikkert gjort det bedre,,,, Men fantasien er lav og jeg er ikke så flink på slikt
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 Alle kunne vel gjort ting bedre, betyr ikke at du er dårlig mor av den grunn.. Bare vent, brått så har ho matlyst igjen vettu =) Regner med du har søkt på nettet for å finne noen oppskrifter, men har du sjekka om det finnes noen kokebøker med ideer? Er ho ikke noe glad i den pasta penne greia lenger? Får nesten ikke i klumpen her noe middag heller.. Blir få skjeer gitt..
fleXibel Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. juli 2007 Har ikke sjekket på nettet etter oppskrifter o.l. nei.. så god er jeg ikke. Hun spiser pasta penne, men jeg vil hun skal få i seg noe annet og, men så spytter hun ut av det som er kjøttbiter i middagsglass og brekker seg av risen som er i..så er i ferd med å lage en liste over hva te middag iløpet av uken..pasta penne en eller to ganger og så lager jeg noe hjemme og moser det med mixeren.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 Kjenner igjen den der, akkurat sånn klumpen her gjør også!! Har en link på datan min til en side med opskrifter.. Kan godt få den senere..
fleXibel Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 28. juli 2007 Ok.. Ska te sverige i dag så skal kjøpe litt råvarer.. Vurderer å lage opp slik at jeg kan fryse det etterpå og varme det dagen hun skal ha det.. Skal på opplæring torsdag og regner med dagene vil gå i ett om jeg kun skal stå og kokkelere hele dagen...
fleXibel Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 28. juli 2007 Men får se.. er ikke akkurat kjent for å være flink med sånt.. snakkes.. ska stikke nå.. ska dusje og mate ender og så dra te sverige..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå