Gå til innhold

Til alle Mei Tai - tilhengere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og vuderer hva slags bæreordning jeg skal kjøpe til mitt nyfødte barn og synes det er vanskelig. Hører litt positivt om alle, mest om mei tai og minst om babybjørn.

Men, synes faktisk på noen av bildene, eks inne på Mix Max hvor på bildene babyene sitter regelrett i spagaten og da skjønner jeg ikke at det ikke er tidsbegrensning på å sitte der slik det er anbefalt med Babybjørn? På enkelte av bildene sitter jo babyene med beina 90 grader rett ut, og det kan vel ikke være veldig heldig det heller? På andre bilder jeg finner ser det ok ut.

Jeg blir kjempe usikker på hele bæregreia. En annen negativ ting jeg finner ved Mei Tai er at det ikke går an å sitte forovervendt slik som med babybjørn.....det regelrett ELSKET min eldste da han fikk med seg alt som skjedde. Med Mei tai blir de jo enten sittenede med hodet vridd når de sitter foran for å få med seg det som skjer fremover, eller bakpå ryggen og måtte strekke nakken for å få med seg alt. Jeg har hvertfall min erfaring med at forovervendt bæreordning fra 4-5 mnd alder var veeeeeldig populært....

Hjeeeeeelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville droppet bb og gått for en mt er alt du trenger. super bærekomfort og kan bruke den til babyen er stor og ikke vil bæres mer og løpe selv. har bært min nevø på snart tre i den uten problem.. bb kan jo kun brukes til ti kg.

de første månedene sitter de i froskestilling med beina inne i mt en. og sånn rundt fire måneder pluss minus kan de sitte med beina ut. hvis du er bekymret for at babyen ikke skal få med seg nok, kan jeg betrygge deg med at de ser masse når du ahr de på magen sitter å titter til sidene. eller så kan du knyte på ryggen så høyt at babyen titter over skulderen din og da får han med seg like mye som om han skulle sittet fremovervendt i en bb . dette syntes lille tulla mi er stooor stas og hun er en baby som syntes det er veldig!! morro å få med seg alt som skjer.

vil anbefale deg en tur inn på tettinntil.com, super side om dy har mange spm.

Skrevet

jeg kjøpte baby bjørn sin bæresele,syntes mt'en var så vanskelig og feste på seg,vet ikke om jeg hadde klart det alene.

Er godt fornøyd med bb'en og fra han var 5 mnd har jeg snudd han fremover-kjempegreit,da får han med seg alt.

Enkel og feste også,og god og ha på for meg og han,syntes jeg,men har ikke prøvd mt'en,så hvis du har muligheten så prøv den og se hva du liker best.

Vi kanskje tro mt'en er greiere når de blir større en bb'en,men for min del så bærer jeg ikke en 1-åring i bæresele,bruker heller vogna,har ikke behov for noe annet.

Skrevet

Når du bærer en nyfødt i met tai, så skal du ha beina til beibien i froskestilling inne i mei tai'en.. Ikke utenfor..

Skrevet

HI her...jeg reagerte mest på et par av bildene på mix max hvor større babyer, eller 1 åringer nærmest satt i spagaten....det må jo være slitsomt!! Skjønner det med nyfødte!

Skrevet

Hva med sjal da? Har selv elastiksk. (synes det er best for da kan man knyte på seg sjal først og putte baby oppi etterpå og ikke knyte fast sjal med baby i) Kan henge forover og bakover og på siden og ryggen og hur du vil:) Da de er nyfødte kan de ligge oppi som en vugge/hengekøye. Man kan og "koble" deg på puppen uten at hele verden får innsyn:)

MYE bedre for rygg og skuldre enn bb. (har det og) Gutten min elsker å sitte der.

Litt mer jobb å sette på seg sjal, men når man har gjort det et par ganger så går det kjapt, og sjalet kan jo sitte på selv om baby ikke sitter der hele tiden. Ser ut som topp.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener med å sitte i spagaten.... Jeg var veldig skeptisk jeg også. Men igår prøvde jeg MT`en for første gang med snuppa på 4 mnd oppi.

Det er viktig at rompa kommer godt nedi slik at knærne er høyere enn rompa, da blir de ikke sittende sånn rett ut med beina :o)

Hun storkoste seg oppi der, tittet ut på sidene og sovnet til slutt, hehe...

Pappaen bærer henne framovervendt i BB`en, hun liker det veldig godt også, men han blir veldig sliten i kroppen av den....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...