Gå til innhold

Kan man bli voltatt av sin egen samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at eksen min voldtok meg mange ganger da vi bodde sammen... eller, det vil si... han tvingte meg til å ha sex når han var full da (altså hver dag). Kan man kalle dette for voldtekt? vurderer å anmelde han (mishandling, trusler og psykisk tortur) men vet ikke om man kan anmelde sin daværende kjæreste for voldtekt heller... men jo flere ting jeg kan anmelde for jo bedre, skal prøve å få sånn at han ikke kan komme i nærheten av meg og babyen min (han er ikke barnefar) og ikke kan ringe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er ufrivillig sex, så er det voldtekt... men alt kommer også på hvor lang tid det er siden... da tenker jeg på bevis. For da kan en slik anklage komme til å være ord mot ord. desverre. Men har du andre ting på han og du kan bevise det så anmeld han for det, og nevn alt annet du kan også... men jeg sier bare at da kan det bli vanskelig å få han dømt.. håper du får rettsordrde så han aldri mer kan plage deg...og at han blir dømt...

Skrevet

jg har beviser i form av drapstrusler han har sendt over melding og brev, store arr på armen etter at han har kuttet meg osv. Han er i systemet pga gjentatte selvmordsforsøk og har en del voldssaker på seg. han er erklært "manisk-depressiv med sterke psykotiske og suicidale tendenser". Har også beviser i form av vitner som har sett ham banke meg, telefoner til politi og ambulanse da vi bodde sammen. (blir ikke alle telefonsamtalene rapportert?)

Skrevet

Du har jo masse bevis for å få han bura inne for en lang tid:-))) men jeg bare tenkte på den delen ang voldtekten, for der er dna den beste delen å få en person sikta.. hvertfall med det tåpelige systemet vi har her til lands. Kom deg på poltikammeret fort som faen å anmeld du:-))) få den drittsekken bura inne... og du burde få rettsordre som "beskyttelse" uten problemer. Jeg har selv ikke fått det, jeg anmeldte en sak for noen uker siden, og selv om jeg er livredd for å være alene og gå ute alene, så får jeg neppe en sak mot han engang... Men jo mer bevis, jo bedre:-))) få svinet tatt:-)))

Skrevet

tusen takk for svar, tror jeg skal anmelde han. og hvis ikke det funker, så anmelder jeg han for selging av dop så han blir buret inne uansett (vet han driver med det) sånn at jeg ihvertfall slipper å være redd når han er inne. Men politiet må ikke si til han at det er noen som har sagt det sant? kan de late som om de har sett han selge eller noe så han ikke anklager meg når han kommer ut? for da sliter jeg...

Skrevet

du kan tipse anonymt ang dopinga:-))))

Skrevet

ok! tror jeg prøver "min egen" sak først og hvis det ikke går så tipser jeg anonymt om selgingen.. tusen tusen takk for svar =)

Skrevet

Du kan fint anmelde alle forholdene du beskriver - du kan imidlertid ikke anmelde anonymt: Det vil komme frem at det er du som har gjort det. Derfor bør du, slik du ble rådet til lenger opp, tipse anonymt om langingen.

Når det gjelder besøksforbud (sikrer deg slik at han ikke kan nærme seg deg, sende brev, sms, mail, msn etc) så gis det som regel for et halvt år av gangen. Jeg vet ikke hvor lenge det er siden han kontaktet deg sist? Dersom det er lenge siden, spørs det om han får besøksforbud: Prat med din lokale politistasjon/lensmannskontor, de vil råde deg.

Når det gjelder telefonsamtaler er det kun nødanrop til 112 og 113 som tas opp, det skal svært mye til før slike lydlogger brukes - imidlertid er det skriftlige logger som fint kan brukes.

Beste rådet jeg kan gi er at du bør være dønn ærlig - ikke pynt på historien eller utelat noe, da står du sterkere.

Hilsen en som jobber i politiet

Skrevet

ok, tusen tusen takk for svar! greit å få svar fra en som har peiling... uff, gruer meg til å rippe opp i saken igjen men må nesten få anmeldt det. har ikke sett han face to face på noen måneder men han kontakter meg gjennom brev og tlf omtrent en gang i uka, hver gang med skumle meldinger, trusler og sånt...

Anropene var til nødtelefon (prøvde å få dem til å hente han de gangene han truet med å drepe han pluss de gangene han hadde skadet seg selv så hardt at han trengte medisinsk hjelp - selvmordsforsøk v/ overdose, pulsårekutting osv) så det er vel kanskje loggført skriftlig ihvertfall?

hilsen HI

Skrevet

Klart enn kan.

Nei er nei. Uavhengig av hvem som gjør det.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

De fleste voldtekter er faktisk voldtekter der partene kjenner hverandre fra før av, ofte har de et nært forhold...sånne overfallsvoldtekter utgjør jo bare noen prosenter av voldtektene her til lands.

Virker som du har vært igjennom mye...kanskje det også hjelper å kontakte dixi.no hvis du trenger noen å snakke med.

Skrevet

Hei...

Et nei er et nei..og de skal man respektere...

Ønsker deg lykke til videre og håper du har fagfolk eller gode venner rundt deg som kan hjelpe deg og gi deg den støtten du trenger....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...