sirkelkatten Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Jet vet hva forskjellen er, men vet ikke hva jeg skal kjøpe. Hva er grunnene til at noen foretrekker den ene eller den andre?
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Babybjørn er belastende for rygg og hofter for barnet og kan derfor brukes i tidsbegrensede perioder. Samt både jeg og mange med meg får vondt i rygg og skuldre av den. Barnet sitter også med beina "rett ned" noe som er veldig ubehagelig spesielt når man skal gå i trapper. (noe man jo gjerne gjør når man har bruk for en slik bæreanretnig. Med en MeiTai sitter barnet ergonomisk korrekt man kan ha barnet både foran, bak og på hoften, samt vendt både utover og innover, slik at man har mange fler alternativer og mulighet til å bære barnet lengre, oftere og mer behagelig. Man kan også uten problem amme i en Meitai. MeiTai har ingen "tidsbegrensning" hverken på hvor lenge barnet kan sitte av gangen ller hvor mange år man kan bruke det. (på www.kozycarrier.com kan du se produsenten bli båret av mannen sin! Hehe...) På www.tettinntil.com kan du finne masse informasjon om bæretøy, tilbehør, valgmuligheter, knyttinger osv osv. samt lenker til steder du kan se eller kjøpe bæretøy. Der kan du også spørre erfarene bærere og bærehjelpere om råd.
snartmammapåny Skrevet 28. juli 2007 #3 Skrevet 28. juli 2007 Har både en babybjørn og MT. Min erfaring er at småen slapper mye mer av i MT enn han gjør i bb. Han sitter mye mer urolig i bb, men i MT så sovner han etter bare en liten syund bæring. Så det er ganske klart hvilken småen liker best. En venninde prøvde min MT og hun var veldig imponert, hennes jente slappet og mye mer av i MT enn hun gjorde i bb. Personlig så føler jeg at bærekomforten og er mye bedre på MT. Og man får en nærhet til babyen, og babyen føler nærhet til mamma, som man ikke kommer i nærheten av med bb. Med MT så ligger babyen rett inntil bæreren, mens med bb så kommer jo selegreiene mellom bærer og baby. I tilegg så er MT så liten at jeg kan ha den med i stelleveska til en hver tid. Så da har jeg den alltid med om jeg skulle trenge å bære småen. en bb blir litt for stor til å ha i stelleveska. Er iallefall ikke plass i min stelleveske. Så har jo tillab nevnt det med bæretid, noe som er et kjempe pluss med MT. Trenger ikke å bekymre seg for at den lille babykroppen blir overbelastet. Eneste minuset er at jeg bruker lenger tid å ta på MT da den må knytes på. Bb er bare å klipse på kjapt. MEn om man er en erfaren MT bærer så knyter man den nok på seg kjappere enn man fester på en bb.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #4 Skrevet 28. juli 2007 Tror faktisk det er veldig få som har en Mei Tai som faktsik foretrekker å bruke Babybjørn. De som bruker Babybjørn tror jeg bruker det fordi de ikke har prøvd noe annet. Og dermed ikke vet hva de går glipp av. Mange kjøper nok Babybjørn fordi det er det de fleste andre har. Er liksom "trygt" å velge noe som andre har. Ikke skille seg ut.
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #5 Skrevet 28. juli 2007 Synes MT, selv på rygg, er enklere enn BB, da jeg hele tiden kan ha barnet på armen etc. BB får jeg søren ikke til dersom jeg har glemt den nederste før jeg løfter henne oppi. Så jeg foretrekker MT når det kommer til enkelhet, og jeg er langt fra noen "kløpper";)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå