Gjest ingenbarnimangen Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Av motorikk, språk, tegneferdigheter osv. Noen som har litt info, eller vet hvor jeg kan finne?
Gjest ingenbarnimangen Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Jeg tenker i grunnen på alle områder... Finnes det noen 'generell' oversikt over egenskaper og ferdigheter det menes de da bør inneha? Alt er jo relativt selvfølgelig, men jeg vil bare sjekke litt hvordan ståa er :-)
Chiabatta Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Vet ikke om du finner noen liste noe sted. Min sønn kan iallfall litt bokstaver, tegner biler og mennesker på en barnslig måte, snakker bra (men sier noen ord feil enda)... Mer du lurer på?
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Min sønn er 3,5, han snakker helt rent, synger flere sanger, har et stort ordforråd (Kan virke litt vel voksen til tider), han kan hinke, Sparke på sparkesykkel, sykle på 2-hjulsykkel (med støttehjul da...) Han er ikke interresert i tegning og slikt, håper det kommer snart... Hmmm, tenker om det er noe mer... Sluttet med bleie både natt og dag da han var 3 år gammel...
mammamammamammamor Skrevet 28. juli 2007 #6 Skrevet 28. juli 2007 min tre år og noenmåndering snakker rent ( et par kose ord ) teller litt, synger mange sanger. tegner vesker, bord ( med plenty bein på) sol, og mennesker. hun kan ta av talerkenen fra bordet, brette kluter, smøre skive og masse mer. hun er veldig flink til å vise omssorg for lillesøster og sier " nei du må ikke gjøre sånn for da sånn og sånn " altså hun irettesetter mens hun forklarer hvorfor. hun er veldig flink å fårstå ting det hun ikke er så flink til er sykling ( har ikke øvd noe særlig) farger og telling ( begynner å komme seg ) hun kan gjennkjenne ganske mange bokstaver for eksempel si å det er pål sin bokstav og det er elin sin osv. hun vet hvilken bokstav di fleste av vennene hennes har. men dette har vi trent på ( bokstav kjeks, store bokstaver på kjøpe senter ol. )
Dailis Skrevet 28. juli 2007 #7 Skrevet 28. juli 2007 Har noen bøker med oversikter. Men det er heller en oversikt over normalalderen for å beherske forskjellige ting. Og disse normalene går over mange mnd, så normalen er stor. Er litt vannskelig å legge ut det her..... Men om det er noe spesielt du lurer på kan jeg slå det opp for deg.
3b@rnsmor-30* Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 har en gutt på (veldig snart) 4 år. han snakker helt reint, kan mange ord, snakker i telefonene med folk og forteller masse om ting han har opplevd. synger mange sanger, kan telle til 15 tror jeg, han her begynt å tegne mennesker (hodefotinger), tegner bølger, fossefall og bruer over, og fisker... han legger puslespill, spiller litt bilspill på xbox. kler på seg selv, går på do selv (men får ikke lov å tørke bæsj enda). han sykler, men med støttehjul enda. fikk tohjulsykkel i våres. tenkte å ta av støttehjulene til våren igjen. Han vet hvlken bokstav navnet hans og lillesøster begynner med. han vet hvor mye 1,2,3 og 4 er bare om han ser ting. f.eks. mange motorsykler som kjører på veien o.l. han balangserer på noen tømmerstokker som ligger i hagen vår. han klarer å huske på egenhånd, tar i fart, bremser og hopper av noen ganger. vet ikke om jeg kommer på mer jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå