Gjest Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Først merket jeg denne nummenheten/prikkinga i høyrehanda mest på natta, men nå i det siste så kjenner jeg det også på dagtid jevnlig. Er dette også "vanlig" mon tro, er 33+4 i dag..
Bolla Pinnsvin Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Det er noe som heter "ettellerannet" syndrom..Som kommer av vann/hevelser.Vannet presser på nervene i hendene som gjør at de "dovner" bort.Venninna hadde det i begge sine svangerskap mot slutten.Hun mister følelsen i fingrene nesten og glipper taket i ting..Det eneste jeg har lest som kan hjelpe er å prøve å bygge opp litt i senga f.eks..så man kan ligge med armene/hendene litt høyt.(akkurat som man anbefaler å sitte /ligge ,med bena høyt
Tessa-81 Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Uff ja, har det samme problemet selv og det er ikke så lett å skrive på pc'en engang pga av nummenheten i fingrene. Det er blitt litt av et handicap oppå alt det andre. Håper det forsvinner etter fødselen, ellers vil jeg ha problemer med å ta meg av nurket mitt pga at jeg glipper lett ting og har ikke følelse i fingrene. Kan ikke bøye de og "pinsett-grepet" fungerer ikke lengre. Plagsomt!
Nusse_83 Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Har også sovningen i hendene. Legg merke til om dere sovner i lillefingeren da det ikke er så vanlig
Tessa-81 Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Tommelen er værst og pekefinger! Lillefinger ikke så gale...hmmm...rart!
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 28. juli 2007 #7 Skrevet 28. juli 2007 Jeg har det også slikt til tider, kan våkne av det når jeg sover. Spurte lege om dette, og hun sa det var vanlig hos gravide og helt ufarlig.
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 det heter karpal tunnel syndrom. Jeg har vært på nevrologisk avdelig på sykehuset og fått bekreftet at jeg har det....har hatt det siden jeg var 26 uker...det kommer av vann i kroppen, hvis det er spesielt fingrene du er plaget med at sovner, er det pga at alle nervene til fingrene dine ligger i håndleddet, og der samler det seg opp en del vann som gjør at de ligger i klem, og det vil da føles ut som om hånda sovner.....ikke farlig i seg selv, men hvis ikke det går bort innen 3 mnd etter fødsel, må man operere. Liten operasjon der man snitter over nervene som ligger i klem...
Persille,Smule og lille Trille Skrevet 28. juli 2007 #9 Skrevet 28. juli 2007 Har også fått det med at fingrene dovner bort den siste uka. I tillegg har jeg ganske vondt i fingerleddene, og det har jeg hatt ganske lenge. Klarer ikke åpne ei brusflaske hvis korka sitter hardt f.eks. Føler virkelig med de som lider av leddgikt, for oss går det nok over etter fødsel heldigvis.
spilledåsa Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 Godt å høre at jeg ikke er alene om dette. Har 6 uker igjen til termin,og jeg kommer til å bli gal snart.Får ikke sove på natta.Vaske håret er helt pyton for det blir verre av å ha armene opp synes jeg. Stråler helt opp i albuen.Har vært litt plaget før svangerskapet også men det kan ikke sammenlignes.Har fått endel vann i kroppen da!
Alle gode ting er 3! Skrevet 28. juli 2007 #11 Skrevet 28. juli 2007 Hei Jenter så rart, Trodde jeg var den eneste med dette problemet. Hos meg sovner kun tre fingre på min høyre hånd. Merkelig, hadde det ikke i mine to forrige svangerskap. Phuu, da kan jeg puste lettet ut siden det er flere.. begynnte å lure en stund
Gjest Skrevet 28. juli 2007 #12 Skrevet 28. juli 2007 Jeg har litt vann i kroppen ja, så det er sikkert noen nerver som ligger i klem da kanskje. Jeg hadde heller ikke dette her med de to andre, men ettersom det er flere her som har det sånn -så er det vel svangerskapsrelatert. Da vil det sikkert bli borte etter noen uker til da ;o) -sammen med alle andre "merkelige ting" som bare dukker opp fra tid til annen ;o) Jeg merker heller ikke at lillefingeren er mest "plaget", i grunn alle de andre fingrene som "sovner" mest, men det er sikkert forskjellig fra person til person da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå